Po prometnem kaosu drugačna rešitev: en vozni pas samo za tovornjake
Po prometnem kaosu v minulih dneh zaradi obnove hitre vipavske ceste na Darsu napovedujejo drugačno rešitev. Na današnjem sestanku predstavnikov Darsa z avtoprevozniki in lokalnimi skupnostmi v Vipavi so se dogovorili, da bo tranzitni tovorni promet proti Italiji lahko uporabljal en vozni pas. Iz Italije bodo medtem tovornjake preusmerjali na Fernetiče.
VIPAVA > V prostorih avtocestne baze v Vipavi so se na operativnem sestanku sestali predstavniki vodstva Darsa, ministrstva za infrastrukturo, policije, reševalnih služb, gasilcev, lokalnih skupnosti in združenj avtoprevoznikov. Dosegli so skupni dogovor, s katerim bodo ublažili zastoje na primorskih cestah, poslovile naj bi se tudi kolone na Fernetičih.
Nov režim od 8. septembra
Spremenjena prometna ureditev, ki bo veljala od 8. septembra, predvideva, da bodo tovorna vozila in avtobusi nad 3,5 tone v smeri Italije preusmerjali na vipavsko hitro cesto, kjer bodo uporabljali en prometni pas. Drugi pas bo rezerviran izključno za intervencijske službe.
Tovorni promet v smeri Slovenije bodo na italijanski strani usmerjali proti Fernetičem. Na priključku Šempeter pri Gorici bo policija obračala tranzitna tovorna vozila, ki bodo iz Italije pripeljala na mejni prehod Vrtojba oziroma na vipavsko hitro cesto.
Osebni in lokalni promet bo do konca zapore medtem še naprej v celoti preusmerjen na vzporedno regionalno cesto.
Za tako prometno rešitev so se odločili predvsem zaradi varnosti, je po sestanku v Vipavi povedal predsednik uprave Darsa Andrej Ribič.
“Zaradi težav na italijanski meji smo morali poiskati novo rešitev. Pri iskanju rešitve je bila v prvi vrsti varnost in temu je bila podrejena tudi sedanja rešitev, ki smo jo dobili,” je dejal v izjavi po sestanku Ribič.
Dva dni bodo po Sloveniji izločali tovornjake
Nove prometne ureditve Dars ne more vzpostaviti ob koncu tedna, bodo pa v ponedeljek in torek, ki naj bi bila prometno najbolj obremenjena dneva, po Sloveniji tovornjake izločali iz prometa, da ne bi prišlo do vnovične gneče na Fernetičih. Postopek bo enak kot ob zimskih razmerah, je še pojasnil.
“Potem pa bomo do konca naslednjega tedna pripravili en pas iz smeri Razdrtega proti Vipavi, samo en pas za tovornjake. Tovorni promet v nasprotni smeri bomo preusmerili na druge odseke. To smo naredili zato, da bo en pas rezerviran le za reševalne službe, da bodo imeli reševalci, gasilci in prometna policija nemoten dostop,” je še povedal predsednik uprave Darsa.
Vsi prisotni na sestanku so se strinjali, da je to v tem trenutku najboljša rešitev, če se ne bo izkazala kot dobra, pa se bodo sproti prilagajali. Prvotno je bilo sicer predvideno, da bo zaradi obnovitvenih del smerno vozišče proti Vipavi oziroma mejnemu prehodu Vrtojba v celoti zaprto do 25. novembra, tranzitni tovorni promet proti Italiji pa naj bi bil ta čas preusmerjen na Fernetiče.
Zaradi zastojev več kot dva milijona evrov škode
To sta potrdila tudi predsednik sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije Peter Pišek in direktor Združenja za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije Robert Sever. Oba sta poudarila, da so zastoji tovornjakov pred italijansko mejo, ki smo jim bili priča v zadnjem tednu, pomenili za avtoprevoznike in celotno gospodarstvo velike težave in gospodarsko škodo. Pišek ocenjuje, da bi ta zaradi zastojev minuli ponedeljek in torek lahko presegala dva milijona evrov.