Pipistrel začel sprejemati naročila za brezpilotne tovornike z navpičnim vzletom

Goriška
, posodobljeno:

V Pipistrelu so razvili revolucionarno brezpilotno zračno dostavno plovilo z navpičnim vzletom in pristankom. Naročila za Nuuvo, ki združuje najboljše značilnosti letal in helikopterjev, že sprejemajo. Komercialna raba je predvidena za drugo polovico leta 2023.

Nuuva V300 naj bi bil za komercialno uporabo  na voljo v drugi 
polovici leta 2023, manjši model V20 pa že prihodnje leto.
Nuuva V300 naj bi bil za komercialno uporabo na voljo v drugi polovici leta 2023, manjši model V20 pa že prihodnje leto.Pipistrel

AJDOVŠČINA > “Linija produktov Nuuva združuje najboljša načela iz letalskega in helikopterskega načina zračnega prevoza tovora. Zmogljivost letenja z navpičnim vzletom in pristankom brez posadke mu omogoča, da doseže lokacije, ki jih ne more nobeno letalo, hkrati pa mu hibridna konfiguracija omogoča, da obratuje za majhen del stroškov letenja helikopterja na enakovredni misiji,” pojasnjujejo v Pipistrelu.

Model Nuuva V300 je zasnovan tako, da s svojo preprostostjo, učinkovitostjo in samostojnostjo operaterju zagotovi desetkrat bolj varčno delovanje. Veliki tovorni prostor bo sprejel do tri evro palete, ki jih bo mogoče enostavno naložiti z navadnim viličarjem, sledil pa bo popolnoma samostojen polet po vnaprej programiranem načrtu leta, ki ga bo nadziral zelo zanesljiv digitalni sistem.

Osem motorjev za vzlet in pristanek

Za vzlet in pristanek Nuuva V300 bo skrbelo osem neodvisnih baterijskih električnih motorjev Pipistrel E-811, ki so že certificirani. V ravnem letu pa bo letalo poganjal zanesljiv in dobro preizkušen motor z notranjim zgorevanjem v zadnjem delu trupa. Kot še navajajo v Pipistrelu, edinstvena dvokrilna konfiguracija letala z električnim nadzorom krmilnih površin povečuje aerodinamično učinkovitost in zmanjšuje površino, potrebno za pristanek plovila.

Nuuvo V300 je mogoče prilagoditi za širok spekter različnih misij. 50-kilogramski tovor lahko dostavi tudi do 2500 kilometrov daleč. S krajšim zahtevanim doletom se teža tovora lahko poveča na 460 kilogramov.

Za lažje tovore manjši brat Nuuva V20

Manjši brat iz družine Nuuva, model V20, ima enako strukturo in prednosti večjega V300, a je zasnovan kot lahko dostavno plovilo za končno dostavo z zmogljivostjo do 20 kilogramov. Koz navajajo v Pipistrelu, bodo lahko prve stranke svoje pošiljke z njim dostavile že prihodnje leto. V ajdovskem podjetju vabijo potencialne stranke, operaterje in vlagatelje na pogovor o možnostih prilagoditve, nadaljnjem razvoju in možnostih nakupa.

Pipistrelovo hčerinsko podjetje za raziskave in razvoj Pipistrel Vertical Solutions razvija tudi električni zračni taksi z navpičnim vzletanjem in 19-sedežno letalo za linijske polete, tako imenovani “miniliner/microfeeder” s pogonom na vodikove gorivne celice, ki bo, tako v Pipistrelu, revolucionaliziralo zračni transport v Evropi.