Prenova železniške postaje poteka po načrtih, povezava med postajama obeh Goric še ni zagotovljena (FOTO)
171 dni pred uradnim začetkom EPK pravočasno dokončanje prenove novogoriške železniške postaje ni več vprašanje. Tako je ob včerajšnjem obisku gradbišča zagotovila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek.
NOVA GORICA > 51 milijonov evrov vredna prenova kljub najdbam bomb poteka po načrtih. Ostajajo drugi izzivi, tudi povezava med Goricama, za katero še iščejo rešitve, sta povedala ministrica in župan Samo Turel.
Eden ključnih infrastrukturnih projektov za Novo Gorico v tem trenutku poteka po časovnem in finančnem načrtu, je zagotovila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, ki si je včeraj v družbi novogoriškega župana Sama Turela, vodje sektorja za investicije v železnice na direkciji za infrastrukturo Dejanom Jurkovičem in ostalimi ogledala gradbišče na območju novogoriške železniške postaje.
Obeta se še nekaj naložb
Ob krožišču v Vrtojbi bodo po besedah vodje sektorja za investicije v ceste na DRSI Tadeja Mirkaca v kratkem zaključili tudi rekonstrukcijo državne ceste v Bukovici. Na Goriškem načrtujejo še rekonstrukcijo 3,5 kilometra dolgega odseka na cesti med Opatjim selom in Mirnom, v izdelavi je dokumentacija za rekonstrukcijo ceste Renče-Vogrsko in gradnjo obvoznice v Volčji Dragi.
Ta bo z 51 milijonov evrov vredno prenovo posodobljena, lepša, uporabnikom prijaznejša in dostopnejša. Celotna naložba sicer znaša 61,6 milijona evrov, projekt z 43 milijoni evrov povratnega denarja sofinancira EU v okviru Načrta za okrevanje in odpornost.
Postajna stavba je ohranila številne originalne elemente
Na gradbišču je že mogoče opaziti nov peron in del novega podhoda pod tiri. Obnavljajo se prostori v postajni stavbi, kjer so, kot je pojasnila vodja nadzora projekta Železniška postaja Nova Gorica Sara Resnik, naleteli na zanimive poslikave, ki jih bodo, podobno kot še nekatere druge originalne elemente, v sodelovanju z Zavodom za varstvo kulturne dediščine Slovenije poskušali v čim večji meri ohraniti. Postaja bo seveda opremljena s sodobno informacijsko in urbano opremo.
V sklopu projekta bodo med drugim zgradili otočni in bočni peron z nadstreški, novo rampo za avtovlake in podhod, ki bo povezal tudi Trg Evrope z mestom. Od 14 tirov jih bo na območju ostalo šest, na mestu odstranjenih bo parkirišče za 80 vozil s kolesarnico in postajališčem za avtobus. Vsi dostopi, tudi na vlake, bodo, kot poudarjajo na direkciji za infrastrukturo, prilagojeni gibalno oviranim osebam. Tovorni promet pa se bo (sicer postopno) preselil v Vrtojbo in Prvačino.
“V Novi Gorici bo ostala samo potniška železniška postaja. Prepričana sem, da bo vsebino stavbi, ki bo obnovljena, znala dati tudi novogoriška mestna občina. Glede železniških povezav, ne samo tukaj, ampak po celi državi, moram izpostaviti, da so bile železnice v preteklosti absolutno zapostavljene. Slovenija se je odločila, da je dala prednost avtocestnemu križu, kar je po moji oceni takrat bila pravilna politična odločitev. Zdaj pa pospešeno, najhitreje, kar je mogoče, vlagamo v železniško infrastrukturo. Tako da, ne jutri, ampak verjamem, da v doglednem času, bo prevoz z železnico primerljiv oziroma celo hitrejši ali boljši kot z avtomobilom ali avtobusom. Ampak te stvari ne gredo čez noč. Prepričana sem, da bo v prihodnje tudi železniška povezava postala taka, da jo bodo lahko ljudje koristno uporabljali,” je ministrica odgovorila na vprašanja novinarjev, komu bo služila posodobljena postaja, če pa so trenutne povezave slabe.
Bodo med Goricama vozili italijanski vlaki?
Lokalnega čezmejnega vlaka namreč ni niti med postajama v obeh Goricah, a to naj bi se, za začetek vsaj za EPK, spremenilo. Po besedah ministrice Bratuškove je rešitev zdaj odvisna od italijanske strani. Največji problem je, kot je dodal župan Turel, v italijanskih zahtevah glede certifikatov. “Vlaki, ki vozijo po Sloveniji, so certificirani tudi za vožnjo v Avstriji in na Hrvaškem, za vožnjo po Italiji pa ne. Z županom sosednje Gorice sva se že večkrat pogovarjala in delamo vse, kar je v naši moči, da bi vsaj povezava med obema železniškima postajama dobila poseben status. Vsaj za čas EPK, če ne tudi kasneje,” ostaja optimističen novogoriški župan. Rešitev se morda kaže v prihodu italijanskih vlakov v Novo Gorico, tu namreč ni ovir, je pojasnil vodja sektorja za investicije v železnice na DRSI Dejan Jurkovič. In pojasnil rešitve za kakovosten železniški potniški promet. “Predpogoj je dobra infrastruktura, z njo bomo omogočili, da bo lahko več vlakov in da bodo lahko pogosteje vozili kot danes. Sedanja infrastruktura ne omogoča, da bi lahko vozili pogosteje.“
Ob prenovi železniške postaje na tem območju trenutno potekajo še tri naložbe. Prenova Trga Evrope pred železniško postajo, ki jo vodi EZTS GO, prenova Super Osmice ter obnova objekta razskladišča – kjer bo muzej EPICentra. Vsa dela na območju novogoriške železniške postaje morajo biti zaključena do začetka Evropske prestolnice kulture - 8. februarja 2025.
V Vrtojbi uradno odprli krožišče s kolesarsko stezo
Če so v Novi Gorici dela na železniški postaji še v polnem zagonu, pa je od včeraj tudi uradno zaključeno veliko krožišče pri Lesnini v Vrtojbi. 1,4 milijona evrov vredna naložba, ki jo je v večji meri financirala direkcija za infrastrukturo, zagotavlja večjo varnost vsem udeležencem v prometu, boljšo pretočnost, lažji dostop do trgovskih centrov in podjetij v soseščini ter prometno razbremenitev Šempetra in Vrtojbe, je ob navzočnosti ministrice za infrastrukturo in predstavnikov direkcije izpostavil župan Občine Šempeter-Vrtojba Milan Turk. Skozi krožišče na državni cesti med Vrtojbo in Mirnom dnevno pelje približno 8000 vozil, zato gre za pomembno pridobitev. Ob tem je izpostavil tudi ureditev odseka kolesarske povezave pod hitro cesto, s čimer so zagotovili tudi večjo varnost kolesarjev in pešcev.
V krožišču rože ali borela?
Župan se ob tej priložnost ni mogel izogniti vprašanju, ali občina morebiti razmišlja o cvetlični zasaditvi oziroma postavitvi znamenite 'borele' na sredino novega krožišča, ki je trenutno zatravljeno in za slovesno odprtje sveže pokošeno, a pusto. “Krožišča niso bila postavljena zato, da bi postala spomenik županu ali ministrici, to nam včasih očitajo, ampak iz resnično velike potrebe. So funkcionalna, niso pa še najlepše urejena v smislu promocije. S tem se še nismo intenzivno ukvarjali, bomo pa zaprosili direkcijo za soglasje, da bi lahko kaj posadili,” je obljubil.
Pri simbolnem odprtju krožišča z rezanjem traku se mu je pridružila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. Strinjala se je, da gre za pomemben projekt, in izpostavila še: “Ko govorimo o zeleni prihodnosti, se včasih sliši, da naložbe v cestno infrastrukturo niso potrebne. To je napačno razmišljanje. Železnice so res velika prioriteta vlade v tem mandatu in prav je tako. A tudi električni avtomobili, če je to prihodnost, se bodo vozili po cestah. Skrbeti moramo tudi za vzdrževanje in za investicije.” Ob tem je poudarila, da je letos v proračunu za naložbe v cestno infrastrukturo na voljo rekordnih 420 milijonov evrov.