Enotna podpora posodobitvi osi

Goriška
, posodobljeno:

Poslanec Samo Bevk je danes gostil kolege, primorske poslance, v prid podpori hitrejši posodobitvi celotne IV. cestne osi - iz Posočja, z dvema krakoma čez Gorenjsko in Idrijo do Ljubljane. Ker so se vabilu odzvali tudi vsi župani občin ob cesti, minister za infrastrukturo in vodstvo infrastrukturne direkcije, so priprave projektov in vlaganja v cesto dobila enotno in široko podporo.

Vsi - prizadeti ob slabo pretočni  IV. cestni osi in odgovorni za 
državne ceste - so  za višja vlaganja v razvojno os,  o predlogu 
razpisa infrastrukturnih obveznic pa se niso izrekali.
Vsi - prizadeti ob slabo pretočni IV. cestni osi in odgovorni za državne ceste - so za višja vlaganja v razvojno os, o predlogu razpisa infrastrukturnih obveznic pa se niso izrekali.Saša Dragoš

IDRIJA > “Ni diskusije. Uvrstitev posodobitev neustreznih odsekov IV. cestne razvojne osi v načrt razvojnih programov, je nujna. Marsikdo bo ugovarjal, da to ekonomsko ni upravičeno, a ne gre vedno za ekonomičnost,” je minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec na srečanju primorskih županov, gospodarstvenikov in poslancev podprl njihovo skupno pobudo za pospešeno odpravljanje ožin na tej cesti. S tem pa za decentralizacijo Slovenije, uresničitev pogumnih načrtov podjetij ob cesti in zagon podeželja, kot so bili enotni vsi, ki so se danes odzvali povabilu poslanca Sama Bevka v Idrijo.

Poslanec Samo Bevk (ob njem minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec in župan Idrije Tomaž Vencelj) je dobil široko podporo za pospešek obnavljanju IV. cestne razvojne osi iz Posočja preko Kladja in Idrije proti Ljubljani. (foto: Saša Dragoš)

Kranjski jeglič odnesel kolesarsko stezo

Covid, kot je pojasnil Vrtovec, je ministrstvu za infrastrukturo zaradi reševanja krize odnesel 130 milijonov evrov. Kljub temu in dejstvu, da je bilo v IV. cestno os (zlasti na Gorenjski strani in proti Posočju) v minulem obdobju vloženih preko sto milijonov evrov oziroma več kot v primerljiva območja, sta dve naložbi na IV. osi uvrščeni v program strateških naložb vlade.

“Z 8,8 milijoni evrov bo s sočasno izgradnjo kolesarske steze posodobljena cesta med Spodnjo Idrijo in Marofom. Prihodnjo jesen bomo začeli graditi obvoznico Tolmina. Pripravljata se projekta za Kobarid in Cerkno. Upamo na začetek 5. faze posodobitve ceste proti Tolminu. Posodobitev med Cerknim in Želinom se projektira, za odsek Trebija- Sovodenj so ponudbe pred odpiranjem. Obstaja soglasje Cerknega in Gorenje vasi za posodobitev ceste čez Kladje,” sta pojasnila direktorica in vodja naložb na direkciji za infrastrukturo (DRSI) Liljana Herga in Tomaž Willenpart.

“Kolesarsko stezo iz Spodnje Idrije proti Želinu je odneslo predvidevanje, da bi lahko prizadeli potencialna rastišča kranjskega jegliča,” je župan Idrije Tomaž Vencelj povedal, zakaj zavod za varstvo narave ni dal soglasja k tej dolgo načrtovani naložbi. Sočasno sta vodilna DRSI obljubila začetek priprave načrtov za obnovo tega, sicer najslabšega odseka ceste.

Hidria in Eta pred pomembno odločitvijo

“Na IV. osi pričakujemo isti standard obnove, kot je bil uresničen od Želina proti Mostu na Soči. Od ministrstva pa tudi v bodoče pričakujemo zmanjševanje birokratskih ovir. Da ne bo kolesarske steze proti Mostu na Soči, pomeni, da je bila upoštevana nedopustna ovira,” so s Samom Bevkom soglašali prisotni.

“Za nas so vsaj tako pomembne cestne povezave čez Italijo in proti Novi Gorici. Tudi za naše goste, ki so lani pri nas opravili 480.000 prenočitev. Čez Italijo Ljubljano dosežemo v poldrugi uri, danes pa sem se do Idrije vozil dlje,” je poudaril župan Bovca Valter Mlekuž. Župan Logatca Berto Menard je dobil zagotovilo DRSI, da bo šel v izgradnjo tretji pas avtoceste, ki sedaj povzroča zamaške pred Logatcem (sprva le med Ljubljano in Vrhniko), Bevk pa, da bodo začeli projektirati obvoznico Logatca.

“Dajte nam samo normalno prevozno obstoječo cesto iz Cerknega čez Kladje proti Gorenji vasi. Ta je sedaj med najslabšimi v Sloveniji,” je župan Gorenje vasi Milan Čadež rotil, da se ne gre zapletati v načrtovanje predorov, ki so po nepotrebnem odnesli dve desetletji.

“Mi imamo nemškega lastnika, ki se pravkar odloča o večji naložbi v nov program med svojimi lokacijami v Cerknem, Turčiji in Zagrebu. To je za Cerkno vitalna naložba, saj brez nje utegne hirati tudi obstoječ proizvodnji program. Dostopnost pa je ključna konkurenčna prvina,” je povedal direktor Ete Robert Vuga. Podobno direktor Hidrie Boštjan Bratuš: “Za nov proizvodni program, ki bo zahteval znatno povečanje prevoza pločevine, se odločamo med lokacijama v Spodnji Idriji in na Jesenicah. Prevoznost ceste je ključ do odločitve. Morda bi na IV. osi tovorni promet olajšali in povečali pretočnost z dodatnimi krajšimi pasovi cest.”

Vodilna DRSI sta zagotovila, da za krajše tretje pasove ob Keltiki ni prostora. Pač pa so vsi podprli zahtevane posodobitve. Ker je predlogov na Primorskem in v vsej Sloveniji veliko več kot denarja v okrnjeni proračunski malhi, je minister Jernej Vrtovec predlagal premislek o pomožnem financiranju z infrastrukturnimi obveznicami.