Krajani odločno proti popolni zapori, direkcija napoveduje sestanek

Goriška
, posodobljeno: 17. 10. 2025, 5:11

Novica o napovedani popolni zapori državne ceste pri trdnjavi Kluže je v zadnjih dneh dvignila na noge ljud ina Bovškem. Krajani Loga pod Mangartom so to rešitev odločno zavrnili na sredinem zboru in zahtevali, da se preveri alternativne rešitve. Na direkciji za infrastrukturo obljubljajo sestanek, kjer bodo pregledali različne možnosti in prilagoditve del in zapor, da bodo čim manj moteče za lokalno prebivalstvo in da bo hkrati zagotovljena varnost vseh udeležencev v prometu.

Krajani odločno proti popolni zapori, direkcija napoveduje sestanek

V Logu pod Mangartom so v sredo na zboru krajanov pristojni predstavili razloge za popolno zaporo ceste pri Klužah in ukrepe občine v zvezi s tem.

Foto: Sta

LOG POD MANGARTOM • Napovedana popolna zapora državne ceste Bovec–Predel pri Klužah zaradi urejanja strmih skalnih brežin nad cesto in nameščanja varovalnih mrež je v zadnjih dneh precej razburila ljudi na Bovškem. Kot smo poročali, je direkcija za infrastrukturo v petek objavila novico, da bo državna cesta zaprta že od srede, 15. oktobra dalje, a so v torek sporočili, da se je pri najavi zgodila napaka in da zapore zagotovo ne bo do konca oktobra oziroma pred 3. novembrom, ko se končajo jesenske počitnice. Zapora bi se sicer izvajala ob delovnikih med 7.30 in 13.30 ter 14.30 in 16.00, ob sobotah in nedeljah bi bila cesta normalno prevozna, prav tako tudi v dneh, ko delavcev na gradbišču ne bi bilo zaradi slabega vremena in praznikov. Nov prometni režim naj bi uskladili z avtobusnimi in intervencijskimi prevozi ter policijo. Dela na tem odseku naj bi sicer izvajali do sredine junija.

Sanacija je nujna

Na direkciji za infrastrukturo pravijo, da je sanacija skalnih brežin na odseku pri trdnjavi Kluže nujna, saj iz nezaščitene brežine do višine približno 20 metrov nad cesto pada kamenje na vozišče. Kot so še pojasnili, zaradi specifike del in širine ceste na tem odseku, pa tudi zaradi zagotavljanja varnosti v prometu, izvajanje del le pod polovično zaporo ni možno. Izvajalec bo dela izvajal pod delno popolno in polovično zaporo prometa s sprotnim prilagajanjem prometnega režima glede na faze gradnje in poteka prometa v prometnih konicah, so še navedli.

Občani so svoje nestrinjanje izrazili tudi z zbiranjem podpisov in napovedali, da bodo protestno pismo poslali poslali na vlado, poslancem, direkciji za infrastrukturo, pristojnim ministrstvom in varuhu človekovih pravic.

Skrbi jih, da bi ostali ujeti v dolini

Načrtovana zapora je bila tudi povod za sklic sredinega zbora občanov v Logu pod Mangartom, z udeležbo župana Valterja Mlekuža, predstavnikov občinske uprave, enega od izvajalcev in nadzornika. Krajani so izpostavili številne pomisleke. V prvi vrsti skrb, da bi v primeru zaprtja prelaza Predel zaradi zimskih razmer ostali ujeti v dolini, opozorili so, da bodo popolne zapore močno otežile vsakdan občanov in vplivale tudi na turizem. Spomnili so na slabe izkušnje del na istem odseku leta 2022, ko se je napovedana trimesečna zapora podaljšala na pol leta.

Zakaj se ni razmišljalo o alternativah?

“Pogrešamo dialog, mi smo se pripravljeni pogovarjati in hočemo skupaj iskati rešitve, nismo pa pripravljeni na to, da se nas postavi pred dejstvo,” je izpostavila ena od krajank. Tudi drugi so opozorili, da bi jih morali prej vključiti v dogovore in da bi morali razmišljati tudi o alternativnih rešitvah. Na primer o gradnji predora mimo problematičnega odseka ali ureditvi začasnega obvoza v dolini Koritnice, ki bi kasneje lahko služil za kolesarsko stezo. Župan je povedal, da so se o obeh možnostih pred leti že pogovarjali in opravili tudi oglede na terenu, od obeh pa so po začetnih ogledih odstopili. Je pa napovedal, da bo idejo o obvozni cesti predstavil na sestanku s predstavniki ministrstva za infrastrukturo.

1,083.544,56

evra je pogodbena vrednost del. Izvajalec del je Kolektor CPG, (vodilni partner), Kaskader, (partner) in Bakti (partner).

Krajane je zanimalo, zakaj del ne bi izvajali ponoči oziroma na način, da bi bila lahko cesta vsaj delno odprta. Peter Poljanec iz podjetja Kaskader je pojasnil, da tovrstnih del nikjer ne izvajajo ponoči in da bi bilo delo brez uporabe težke gradbene mehanizacije izjemno naporno. Po njegovem bi tehnično dela sicer lahko izvedli brez zapiranja ceste, a nihče ne bi želel prevzeti odgovornosti za varnost prometa v času odprtega delovišča.

Na direkciji za infrastrukturo so včeraj napovedali, da bo v kratkem usklajevalni sestanek, kjer bodo pregledali različne možnosti in prilagoditve del in zapor, da bodo čim manj moteče za lokalno prebivalstvo in da bodo hkrati zagotovili varnost vseh udeležencev v prometu. •