Kodiranje in logične uganke so zanje mačji kašelj

Goriška
, posodobljeno:

Na OŠ Frana Erjavca so minuli teden običajne šolske ure popestrili s sklopom aktivnosti Od črke do kode. Učenci so v delavnicah spoznavali vsebine računalništva in informatike, pripravili so tudi razstavno-znanstveni center in vrstnikom, staršem in obiskovalcem predstavili osnove robotike, algoritmov, kodiranja in druge značilnosti digitalne pismenosti.

Sestavljanje  lego robotov je eden od ustvarjalnih načinov spoznavanja vsebin računalništva in informatike.
Sestavljanje lego robotov je eden od ustvarjalnih načinov spoznavanja vsebin računalništva in informatike. Alenka Tratnik

NOVA GORICA >Reševanje nanogramov, drevo Hufmannovega kodiranja, kodiranje v scratchu .... so za marsikoga verjetno “španska vas”, ne pa za učence OŠ Frana Erjavca iz Nove Gorice. Šola sodeluje v projektu uvajanja temeljnih vsebin računalništva in informatike v osnovne šole na predmetni stopnji MARiNKA in njegovi različici BRIN za vrtce in učence razredne stopnje. Projekta potekata v okviru Nacionalnega načrta za okrevanje in odpornost v sodelovanju z Univerzo na Primorskem in Univerzo v Ljubljani. Zaključil se bo junija prihodnje leto in bo osnova za pripravo kataloga temeljnih znanj računalništva in informatike v osnovnošolskem izobraževanju.

“Generirana umetna inteligenca se uporablja že vsepovsod, vsak srednješolec jo že uporablja, poslužujejo se je tudi že učenci zadnje triade osnovne šole. Učence želimo opolnomočiti s programiranjem, algoritmi, da spoznajo, do kakšnih rezultatov lahko pridemo,” je povedala ravnateljica Lara Brun.

Da gre za ključna znanja mlajše generacije, se strinja tudi vodja projekta, računalničar in organizator informacijskih dejavnosti na šoli Milan Podbršček. “Ključno je, da se otroci čim prej znajdejo v tem okolju. Vsebine so čista teorija, računalniški sistemi, podatki in obdelava podatkov, algoritmi, programiranje, networking in internet in vpliv informatizacije na družbo in na okolje, ki pa jih učencem posredujemo na njim prilagojen način. Prepričan sem, da smo na pravi poti,” je povedal.

Kot je dodala ravnateljica Brun, v zadnjih dveh letih na šoli beležijo povečan vpis v interesne dejavnosti, ki vključujejo računalništvo, informatiko, programiranje. Letos kar 71 učencev obiskuje izbirni predmet Lego robotika. Med nadebudneži sta tudi četrtošolca Nik in Klemen, ki sta v četrtkovi delavnici suvereno pomagala vrstnikom, udeležila se bosta tudi tekmovanja z roboti. “Sestavljamo robotke iz lego kock in s pomočjo različnih programov naredimo, da se robot premika in izvaja določene naloge. Danes imamo na voljo avto, vrtiljak, zabaviščno kolo. Robotika je zelo zanimiva, lahko izdelaš ogromno zanimivih stvari,” sta povedala. at