Butični Butik v butični naravi
V okrilju blažilne sence vročega Sotočja s hladnima Tolminko in Sočo se je v taktih in basih elektronske glasbe zabavalo 3000 gostov četrtega festivala Butik, ki so prišli iz 44 držav. Polovica DJ-jev je bila iz Slovenije, ostali od vsepovsod, moški in ženske pa so bili enakovredno zastopani. Organizatorji festival nadgrajujejo s ciljem, da bi umetnikom omogočili prodor v svet. Na to temo so organizirali tudi okroglo mizo.

TOLMIN > Festival, ki se je zaključeval z nedeljskim programom in odhodom zadnjih gostov iz kampa v ponedeljek, vsako leto ponuja kakovostnejši DJ program, promovira nadebudne ustvarjalce in jim pomaga pri kontaktih na poti v svet.
Dogajanje je bilo razgibano z dvema odroma in glasbo ob vodi na sotočju Tolminke in Soče, glavni oder v gozdu pri nekdanjem hotelu Paradiso je postal vabljiv z nočnim programom. Usmerili so ga proč od Tolmina. “Do sobote pripomb o prevelikem hrupu z okoliških vasi in Tolmina ni bilo,” pravi soorganizatorka Romina Gerbec, Tolminka, ki živi v Ljubljani. Tudi ostali organizatorji so v glavnem Tolminci, ožja ekipa šteje sedem ljudi, pri pa izvedbi sodeluje okoli 400 ljudi. “Že od vsega začetka smo verjeli, da se bo festival prijel, nismo pa pričakovali, da bo odziv že takoj velik. Nastal je festival, kakršnega smo si želeli. Odri so kakovostno opremljeni, zvok je odličen. Prihaja super publika, ki vnese energijo. Ostajamo pri 3000 obiskovalcih, ker ta številka še omogoča pristne, prijateljske kontakte, kar je naš cilj. Naša strategija je - malo manj, toda kakovostno, s čimer sovpada s strategijo Posočja,” pravijo organizatorji.
Butičnost festivala kot velika prednosti
Nad festivalskim dogajanjem so navdušeni tudi obiskovalci. “Na Butik sem se odpravila z zelo visokimi pričakovanji. Kljub temu je name naredil velik vtis. Ne glede na to, da je bil festival razprodan, nisem imela občutka, da je bilo prizorišče 'nabito polno'. Vedno se je dalo dobiti prostor na visečih mrežah, pri šanku ali pod odrom,” je povedala Koprčanka Dorotea.
“Posebej všeč mi je bilo, da je veliko obiskovalcev prišlo iz tujine. Ti se, kot pravijo, na Sotočje vračajo vsako leto,” še dodaja. Kot poudarja, je festival v preteklem letu naredil ogromen premik naprej v smislu organizacije, urejenosti in splošne prepoznavnosti. “Ni pa občutka, da bi se festival širil v smislu številčnosti. Butik ohranja svojo butičnost, kar je zares hvale vredno,” je še povedala.
“Z druščino prijateljev smo prišli iz Lyona, navdušeni smo nad naravo, glasba dopolnjuje veselo vzdušje. Festival je bil zgolj pobuda za prihod v Slovenijo, takoj po zaključku se odpravimo na vandranje po celi deželi, saj ugotavljamo, da je prelepa,“ je med poplesavanjem povedal mladenič Peter, kolegi so njegove besede potrjevali z dvignjenim mezincem. Razpoloženje je bilo vseskozi na vrhuncu, veliko je bilo smeha in objemanja prijateljev in znancev, ki sledijo tovrstnim festivalom.
Različni žanri in novosti
Festival je bil razprodan že aprila, dnevnih kart niso ponujali. Največ tujih gostov je prišlo iz Nemčije, Avstrije, Francije, polovica je bila Slovencev. Zaznali so 30 Avstralcev. Pridejo zaradi Butika, nato dalj časa ostajajo v Evropi, pravijo organizatorji. Da ljudje prihajajo od tako daleč, pripisujejo uspešni promociji, glede na to, da organizatorji izhajajo iz marketinških služb. Najbolj je učinkovita reklama od ust do ust, ker dober glas seže v deveto vas. Domačinom so prodali sto festivalskih vstopnic po ugodni ceni. “Za prišleke stanejo 200 evrov, za domačine 80,” prijazno gesto izpostavlja Gerbčeva.
Dodaja: “Polovica DJ-jev je iz Slovenije, polovica iz tujine, s tem, da niti ne vemo natančno, iz katerih držav prihajajo, ker so locirani v evropskih prestolnicah, največ v Berlinu. V primerjavi z drugimi festivali se ne osredotočamo na zvezde, temveč na vsebino. Želimo približati različne žanre in novosti znotraj elektronske glasbe.” Kot pravi, je bila polovica DJ-jev deklet. Ena je prišla celo iz Tbilisija.
Kako iskati naveze
Festival je priložnost, da se DJ-ji predstavijo pred mednarodno publiko in ljudmi iz industrije, založb... Na to temo so v petek pripravili okroglo mizo. Manj poznanim in nadarjenim slovenskim ustvarjalcem elektronske glasbe, ki še nimajo svojega zastopnika, so ponudili možnost, da se spoznajo s profesionalno platjo DJ kariere. V Sloveniji zaznavajo pomanjkanje booking agencij, zato ima le malo slovenskih DJ-ev svojega agenta. “Posledično jih malo prodre na tuje trge. Ne gre torej za pomanjkanje talenta, saj ga je je pri nas ogromno. Gre za pomanjkanje infrastrukture, ki bi omogočala napredek v karieri,” so zapisali v sporočilu za javnost. DJ-ji so izpostavili, da je od korone naprej trg elektronske glasbe vedno bolj nasičen. Obstaja več DJ-ev kot prej, po drugi strani pa glasbeni festivali zaradi povišanih stroškov krčijo svoje proračune. Poudarili so močno vlogo družbenih omrežij, saj so poleg talenta pomembni tudi sledilci. Če jih je več, ima glasbenik več možnosti, da bo napolnil klub, kar koristi tudi agenciji. “Organizatorji Butika vidimo tu ogromno priložnosti, saj elektronska glasba nima jezikovnih omejitev, ki bi jo vezale na določen lokalni trg. Upamo, da bomo s takimi dogodki in našim Butikom prispevali k razvoju elektronske glasbene industrije v regiji,” se nadeja Gerbčeva.
Neurje jim je prizaneslo
Na srečo je neurje s srede na četrtek Sotočje obšlo. Organizatorji so bili pripravljeni z zatočiščem. Večina gostov oziroma tri četrtine je namreč prenočevala v začasnem kampu, ostali v apartmajih. Nekaj težav je bilo pri zagotavljanju prenočišč za osebje, vendar se je dobro izšlo.
Dnevno dogajanje z glasbo je bilo atraktivno tudi za domačine, saj imajo na živahno prizorišče prost vstop od 6. do 18. ure. Vabljiva je bila priložnost za druženje z mladimi iz vsega sveta. Da je dostop do Sotočja med vsemi festivali podnevi odprt za vse, je bila res dobra odločitev tolminskega občinskega sveta.