
37 steklenic vina za tri defibrilatorje
V Brdih je ob koncih tedna nadvse živahno. V prihodnjih dneh bodo v ospredju ljubitelji češenj in kolesarji, naslednji konec tedna pa bo na vrsti priljubljena prireditev Dnevi odprtih kleti. Letos so ob njenem robu dali pospešek dobrodelnosti, od izkupička dražbe vin želijo kupiti tri defibrilatorje.
V okviru prireditve Dnevi odprtih kleti, ki bo potekala prihodnjo soboto in nedeljo, 10. in 11. junija, bo svoje domačije in pridelke predstavilo 36 briških kleti. Med briškimi vasmi bo organiziran tudi avtobusni prevoz, a so zanj vozovnice, ki so na voljo na spletu, že pri koncu. Na spletni strani organizatorja kontrabant.si so naprodaj tudi vstopnice za vstop v kleti sodelujočih vinarjev, obenem pa poteka dražba 37 vin v velikih steklenicah, od katere bo šel ves izkupiček za nakup treh defibrilatorjev, ki jih želi organizator, Dani Strehar iz družbe Kontrabant v sodelovanju z Rotary klubom Medana-Goriška, namestiti pri razglednem stolpu v Gonjačah, v središču Šmartnega in v Snežatnem.
Če ni defibrilatorja blizu, so možnosti za preživetje manjše
“Lani sem imel zelo neprijetno izkušnjo, saj je vpričo mene obiskovalec Brd doživel usoden srčni napad pri stolpu v Gonjačah, do defibrilatorja pa bi potrebovali pet ali deset minut minut, kar je bilo predolgo,” se spominja Dani Strehar. Od leta 2018, ko je prevzel skrb za Dneve odprtih kleti, so vsako leto organizirali tudi dobrodelno akcijo. Lani so se povezali z lokalnim Rotary klubom Medana-Goriška in za dobrodelnost skupaj namenili 4000 evrov, letos pa so šli še korak naprej in skupaj organizirali dražbo 37 velikih steklenic vina - razen ene 1,5 litrske so ostale trilitrske. “Vino so prispevale vse sodelujoče kleti, eno steklenico so dodali še rotarijci, posebnost pa so unikatne etikete, ki so nastale v sodelovanju z marčevsko umetniško akcijo Art Circle,” pripoveduje Strehar.
Na Kontrabantovi spletni strani še do srede, 6. junija opoldne, poteka dobrodelna dražba briških vin z unikatnimi etiketami avtoric in avtorjev iz Ukrajine, Mehike, Hrvaške, Avstrije, Italije, Slovenije, Nizozemske, Španije in Poljske. Izklicna cena za posamezno steklenico je bila 150 evrov, do včeraj pa je bilo največ ponujeno za rebulo UP 2018 iz kleti Ščurek s Plešivega, 400 evrov, etiketo zanjo je naslikala slovenska udeleženka akcije Art Circle Maša Gala. Po 300 evrov so dražitelji ponujali za chardonnay 2021 iz kleti Radikon iz Kozane z etiketo Poljakinje Julije Sznober in Winebrothers rebulo 2020 iz kleti Bužinel s Plešivega z etiketo Richa Ernauda iz Španije.
Med polnitvami je z naskokom največ vin iz rebule, daleč najbolj reprezentativne briške sorte, ki krepi prepoznavnost vinske regije.
Brda so za vikende razprodana
“Ko smo leta 2018 prevzeli organizacijo Dnevov odprtih kleti, je sodelovalo 20 vinarjev, letos jih je 36, kar ocenjujem za optimalno število glede logistike in pričakovanega obiska,” pravi Strehar. “Lani je bilo približno 1400 udeležencev, letos jih pričakujemo vsaj toliko,” dodaja.
Brda so v pozno spomladanskih vikendih razprodana, prosta soba je pravzaprav le srečno naključje. “Nastanitve so tako za Festival briške češnje kot za Dneve odprtih kleti rezervirane takoj, ko razpišemo prireditve,” je zadovoljna Tina Novak Samec, direktorica briškega zavoda za turizem, kulturo, mladino in šport. Glede Dnevov odprtih kleti ne skopari s pohvalami na račun organizatorja, posebej pa poudari vsakoletno nadgradnjo pobude in usklajenost s ključnimi usmeritvami briške promocije, v prvi vrsti izpostavljenost rebule.
Med tednom so Brda manj oblegana, več je turistov, ki si želijo bodisi rekreacije med briškimi brajdami bodisi bolj poglobljenega stika z briškimi vini in pridelovalci. Prav slednjih si želijo vinarji čim več. Razumejo, da so Brda slikovita telovadnica na prostem, a sami živijo od prodaje svojih pridelkov, zato si bolj od asketskih rekreativcev želijo obiska dobro poučenih gastronomadov.