Železniška postaja Matulji Opatija. Spredaj tramvaj, ki je vozil po letu 1905 za Opatijo.
Železniška postaja Matulji Opatija. Spredaj tramvaj, ki je vozil po letu 1905 za Opatijo. Foto: PMK

Zahtevna gradnja drugega tira do Reke

7. Val

Na Bistriškem je leto 2023 minevalo tudi ob praznovanju 150-letnice reške proge. Kako tudi ne; železniška povezava med Pivko in Reko je korenito posegla v razvoj teh krajev, malo južneje, v Opatiji, pa ustvarila bleščečo turistično zgodbo.

Okoliščine so bile gradnji tega kraka južne železnice naklonjene. Govorimo o času, ko je bil dograjen Sueški prekop, o obdobju, ko se je habsburška monarhija razdelila na Avstro-Ogrsko in o veliki zavzetosti reških veljakov, ki so h gradnji nagovarjali tako oblasti na Dunaju kot v Budimpešti. Reka je tako v istem letu 1873 dobila kar dve povezavi - poleg reške proge še povezavo z Ogrsko prek Karlovca in Zagreba.

Zahtevna, vendar upravičena gradnja

Si želite prebrati celoten članek?

Hiter nakup z mobilnim telefonom - Dnevni dostop 1,99 EUR

Za nakup dnevnega dostopa do vseh spletnih vsebin pošljite SMS s ključno besedo PN1 na številko 4246.

Plačilo z mobilnim telefonom je omogočeno pri operaterjih Telekom, A1, Telemach, T2 in Bob. Po izvedenem plačilu boste prejeli aktivacijsko kodo, ki jo vpišete v polje spodaj ali na prijavni strani. Nakup je enkraten in ga ne bomo samodejno obnavljali.

Powered by 4EGI

Že imate aktivacijsko SMS kodo?

Vpišite SMS kodo, ki ste jo prejeli po izvedenem plačilu. Po uspešnem vpisu, osvežite stran in uživajte v branju.

ALI

Sklenite naročnino na digitalne vsebine Primorskih novic.
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Postanite naročnik
  1. Vsakodnevni dostop do zanimivih zgodb iz lokalnega in nacionalnega okolja.
  2. Podpora visokokakovostnemu novinarstvu.
  3. Dostopajte do vseh vsebin, kjerkoli in kadarkoli.