Primož Lavrenčič: “Vinu vtisnemo tudi energijsko in čustveno plat”
Foto: Sašo Dravinec

Primož Lavrenčič: “Vinu vtisnemo tudi energijsko in čustveno plat”

7. Val

Primož Lavrenčič je med zastavonošami novega vala primorskih in slovenskih vinarjev. Razmišlja odprto, a natančno osredotočeno na postulate njegovega delovanja, ki so zavedanje svojega okolja in njegovega DNK, partnerski odnos z naravo ter pridelava zdravih, okusnih in pitnih vin. V tujini ima s svojimi vini iz butične pridelave v zgornji Vipavski dolini domala zvezdniški status, zlasti med gosti vrhunskih restavracij, ki dajejo ključni poudarek naravnim tokovom.

> Kakšna sta ustroj in identiteta slovenskega in primorskega vinarstva?

“Majhni smo, celo super majhni. Vsa Slovenija ima manj kot 18.000 hektarjev vinogradov, od tega jih je za tržno pridelavo kakšnih 10.000. S tem smo približno polovička Furlanije Julijske krajine. Nekako tako je tudi z našo prepoznavnostjo. Tega se moramo zavedati in se vsak dan spomniti, da ne bi imeli previsokih pričakovanj. Kar pa se identitete primorskih vin tiče, pa se je ta v minulih 30 letih drastično spreminjala, predvsem pa je raznolika. Skakali smo iz enega v drugi slogovni ekstrem, a smo se v zadnjih letih nekako ujeli na sonaravnih maceriranih belih vinih, torej oranžnih vinih. Z njimi gradimo novo identiteto, po kateri smo prepoznavni v svetu.

Kako se bodo tovrstna vina obdržala na tržišču v prihodnosti, je težko soditi, a sam sem mnenja, da niso zgolj preblisk in modna muha. Konec koncev je zgodovina vina dolga 8000 let in le v zadnjih približno 100 letih, pač po vzponu petrokemične industrije, poznamo tudi dodelana tehnična vina. Da bi Primorsko v svetu identificirali zgolj po pridelavi oranžnih vin, pa se mi zdi vendarle vprašljivo, čeprav so ta trenutek v tujini naš najboljši prodajni artikel. Na nek način smo Slovenija in Primorska izenačeni z Gruzijo. Skorajda ni resne restavracije v svetu, ki ob širitvi svoje vinske karte nanjo ne uvrsti vsaj enega gruzijskega vina iz amfore in vsaj ene slovenske maceracije. To je že domala kliše in to seveda ni slabo.

“Skakali smo iz enega v drug slogovni ekstrem, a smo se v zadnjih letih nekako ujeli na sonaravnih maceriranih belih vinih, torej oranžnih vinih.”

Si želite prebrati celoten članek?

Hiter nakup z mobilnim telefonom - Dnevni dostop 1,99 EUR

Za nakup dnevnega dostopa do vseh spletnih vsebin pošljite SMS s ključno besedo PN1 na številko 4246.

Plačilo z mobilnim telefonom je omogočeno pri operaterjih Telekom, A1, Telemach, T2 in Bob. Po izvedenem plačilu boste prejeli aktivacijsko kodo, ki jo vpišete v polje spodaj ali na prijavni strani. Nakup je enkraten in ga ne bomo samodejno obnavljali.

Powered by 4EGI

Že imate aktivacijsko SMS kodo?

Vpišite SMS kodo, ki ste jo prejeli po izvedenem plačilu. Po uspešnem vpisu, osvežite stran in uživajte v branju.

ALI

Sklenite naročnino na digitalne vsebine Primorskih novic.
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Postanite naročnik
  1. Vsakodnevni dostop do zanimivih zgodb iz lokalnega in nacionalnega okolja.
  2. Podpora visokokakovostnemu novinarstvu.
  3. Dostopajte do vseh vsebin, kjerkoli in kadarkoli.