
Primorska eksplozija umetnosti
Koper in Nova Gorica sta v minulem tednu bogatejša za novo umetniško izkušnjo. V obeh mestih sta zažarela dva umetniška festivala. Nekoliko manjša verzija Marsa je zasijala v Novi Gorici v sklopu festivala R.o.R., koprski Libertas pa je v svoje prostore sprejel Izis, zadnjo razstavo pred prenovo.
Mednarodni festival sodobnih in intermedijskih umetniških praks R.o.r. je v Novo Gorico prinesel interdisciplinarno in novomedijsko umetnost. Zasedel je urbane in ruralne prostore in predstavil umetnike, ki delujejo na presečišču znanosti, umetnosti in tehnologije. Če je lani v središču mesta zasijala Luna, je letos zažarel Mars Britanca Luka Jerrama. “R.o.R. je nastal kot plod dolgoletne želje, da bi ustvarili svoj festival, in to takega, ki bi umetnost približal ljudem, ki bi bil resnično s sodobno umetnostjo prisoten na krajih, kjer se ljudje zbirajo.” je pred začetkom R.o.R.-a povedala Sendi Mango, umetnica in članica kolektiva BridA. Koper pa je minuli konec tedna dočakal zadnjo razstavo v nekdanjem luškem skladišču Libertas - festival intermedijskih umetnosti Izis. Odprtje 12. inkarnacije festivala je prejšnji konec tedna minilo v precej čustvenih tonih. Libertas se namreč za dve leti poslavlja, vrnil se bo pa v popolnoma novi podobi. Kakšni, vsem javnim tribunam in razgrnitvam načrtom navkljub, ostaja neznanka. Letošnja rdeča nit festivala Izis je tema nadzora in vseh protislovij, ki jih ta odpira. V tem pogledu se je kuratorica Irena Borić poigrala že z naslovom letošnjega festivala Samo nadzor, ki s prevodoma v italijanščino Controllo automatico in v angleščino Just control namiguje tudi na številne druge podpomene. “Razstava prevprašuje, kako se spopadamo s svobodno jadrajočim nadzorom v digitalni sferi ter kako skozi leče nove tehnologije dojemamo hierarhije nadzora, ki se ustvarjajo v soodnosu do narave,” je zapisala.