
Piranski most, ki po več kot stoletju buri inženirsko domišljijo
Če v Piranu leta 1894 ne bi zasuli notranjega mandrača, kjer je danes Tartinijev trg, ne bi niti porušili kamnitega dvižnega mostu, ki je 316 let domačinom, vojakom, trgovcem in ribičem krajšal poti po Piranu, letos pa bi štel častitljivih 450 let. Vendar častitljiva ni le njegova starost, temveč tudi način gradnje. Gradbeni inženir Gorazd Humar iz Šempetra, sicer izjemen strokovnjak za mostove, ocenjuje, da je to bil edini kamniti dvižni most čez morsko ožino v Sredozemlju, ugotavlja celo, da je šlo za edinstven primer dvižnega mostu iz kamna v svetovnem merilu.
Ni ga Pirančana, ki ne bi vedel, da je na ustju nekdanjega notranjega mandrača, danes Tartinijevega trga, nekoč mestu v ponos in zelo uporaben stal kamniti dvižni most, dolg približno 3,5 metra in z odprtino na vrhu, široko približno 80 centimetrov, čez katero je bila položena podnica za pešce. Dvigali so jo, ko so pod most zapeljala plovila z jambori.
Si želite prebrati celoten članek?
Hiter nakup z mobilnim telefonom - Dnevni dostop 1,99 EUR
Za nakup dnevnega dostopa do vseh spletnih vsebin pošljite SMS s ključno besedo PN1 na številko 4246.
Plačilo z mobilnim telefonom je omogočeno pri operaterjih Telekom, A1, Telemach, T2 in Bob. Po izvedenem plačilu boste prejeli aktivacijsko kodo, ki jo vpišete v polje spodaj ali na prijavni strani. Nakup je enkraten in ga ne bomo samodejno obnavljali.
Powered by 4EGI
Že imate aktivacijsko SMS kodo?
Vpišite SMS kodo, ki ste jo prejeli po izvedenem plačilu. Po uspešnem vpisu, osvežite stran in uživajte v branju.
Sklenite naročnino na digitalne vsebine Primorskih novic.
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
- Vsakodnevni dostop do zanimivih zgodb iz lokalnega in nacionalnega okolja.
- Podpora visokokakovostnemu novinarstvu.
- Dostopajte do vseh vsebin, kjerkoli in kadarkoli.