
Dr. Dejan Verčič: “Kot da smo z barčico sredi neurja in ni nujno, da zna kdo pluti”
V prvem valu epidemije je slovenska vlada komunicirala kot Kitajska, avtoritarno, odločno in učinkovito, pravi strokovnjak za komuniciranje dr. Dejan Verčič. V drugem valu bi bil potreben nemški pristop političnega sodelovanja. “Odgovornost vseh parlamentarnih strank je, da v kritičnem trenutku niso bile sposobne stopiti skupaj in se vsaj za trenutek soočiti z resno krizno situacijo,” meni.
Sedanja kriza traja 24 ur na dan, že skoraj leto dni. Koliko je mogoče v takšnih okoliščinah odnose z javnostmi upravljati po učbeniku in koliko je pri njih improvizacije?
“Kot pri vsaki profesiji je potreben na eni strani študij osnovnih pravil, na drugi pa izkušnje in praksa. Na to pandemijo bi se lahko vnaprej pripravili. Prav te dni sodelujem pri pripravi izjave mednarodnih združenj na področju odnosov z javnostmi, ki bodo opozorila, da so bili ekspertni sistemi na mednarodni ravni nepripravljeni na krizo, ki je bila povsem predvidljiva. Možnost pandemije je bila zadnja desetletja ocenjena kot visoko tveganje in nekatera mednarodna mislišča so pripravljala predloge, strategije in načrte, kako ravnati ob njenem izbruhu. Leta 2017 je inšpekcija svetovne zdravstvene organizacije med pregledom delovanja našega zdravstvenega sistema izrecno ugotovila, da je Slovenija nepripravljena na delovanje in še posebej na komuniciranje v primeru epidemij in podobnih zdravstvenih kriz.”
Znanstvenik in praktik
Dr. Dejan Verčič je profesor, predstojnik Oddelka za komunikologijo in vodja Centra za marketing in odnose z javnostmi na Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani. Doktoriral je na London School of Economics and Political Science v Veliki Britaniji, gostoval pa na številnih tujih univerzah. S svojim znanstvenim in praktičnim delom si je ustvaril ime, ki v svetu komuniciranja šteje. Profesijo je obogatil s 15 knjigami, za prispevek k raziskovanju in razvoju odnosov z javnostmi pa doslej prejel številna priznanja. Omenimo le najbolj odmevna v zadnjih letih: leta 2016 je prejel najvišje akademsko priznanje ameriškega Inštituta za odnose z javnostmi, leta 2019 ga je Evropsko združenje za poučevanje in raziskovanje odnosov z javnostmi nagradilo z nazivom ugledni znanstvenik, Ameriško združenje komunikologov (NCA) pa je lani njegovo knjigo Global Public Relations Handbook razglasilo za najboljše delo v tekočem letu. Prav te dni je dobil še eno pomembno strokovno priznanje: bibliometrična analiza znanstvenih člankov v najprestižnejših znanstvenih revijah je pokazala, da je drugi najbolj citirani raziskovalec globalnih odnosov z javnostmi v obdobju med letoma 2010 in 2019. Dr. Verčič je tudi aktiven podjetnik. Že četrt stoletja svetuje domačim in tujim podjetjem, vladnim in nevladnim organizacijam ter ustanovam, vključno s predsedniki vlad in držav. Leta 1991 je vodil ustanavljanje Slovenske tiskovne agencije (STA) in bil njen prvi direktor, nato je zgradil komunikacijsko agencijo Pristop, za njo Stratkom, zdaj pa razvija novo svetovalno in komunikacijsko skupino Herman & partnerji.
Si želite prebrati celoten članek?
Hiter nakup z mobilnim telefonom - Dnevni dostop 1,99 EUR
Za nakup dnevnega dostopa do vseh spletnih vsebin pošljite SMS s ključno besedo PN1 na številko 4246.
Plačilo z mobilnim telefonom je omogočeno pri operaterjih Telekom, A1, Telemach, T2 in Bob. Po izvedenem plačilu boste prejeli aktivacijsko kodo, ki jo vpišete v polje spodaj ali na prijavni strani. Nakup je enkraten in ga ne bomo samodejno obnavljali.
Powered by 4EGI
Že imate aktivacijsko SMS kodo?
Vpišite SMS kodo, ki ste jo prejeli po izvedenem plačilu. Po uspešnem vpisu, osvežite stran in uživajte v branju.
Sklenite naročnino na digitalne vsebine Primorskih novic.
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
- Vsakodnevni dostop do zanimivih zgodb iz lokalnega in nacionalnega okolja.
- Podpora visokokakovostnemu novinarstvu.
- Dostopajte do vseh vsebin, kjerkoli in kadarkoli.