
Do EU zelo ubogljivi in ponižni
Pred dvema desetletjema je gospodarstvo pridobitev velikega evropskega tržišča kot svojega domačega sprejelo z navdušenjem. Odpadli so postopki carinjenja, zastojev na mejah, valutna tveganja so se minimizirala, primerjava cen je bila veliko bolj enostavna.
Danes ugotavljam, da je EU za velikansko večino slovenskih podjetij postala “cona udobja”. Najlažje je prodajati na “notranjem trgu”, pa čeprav z minimalno maržo. Odvisnost od Italije, Avstrije, Nemčije, Francije in Švice je tako zelo velika, da je skoraj boleče nevarna. Očitno se nismo naučili veliko v letih razpada Jugoslavije, po katerem je veliko podjetij propadlo, ker niso prej napeljale različnih prodajnih poti na čim bolj številne trge. Čudovit dokaz za to je koprski Cimos, ki je po drastično zmanjšani odvisnosti od francoske PSA dobavljal za več kot 20 velikih kupcev in doživljal pravo renesanso v obdobju 2000-2010.
Si želite prebrati celoten članek?
Hiter nakup z mobilnim telefonom - Dnevni dostop 1,99 EUR
Za nakup dnevnega dostopa do vseh spletnih vsebin pošljite SMS s ključno besedo PN1 na številko 4246.
Plačilo z mobilnim telefonom je omogočeno pri operaterjih Telekom, A1, Telemach, T2 in Bob. Po izvedenem plačilu boste prejeli aktivacijsko kodo, ki jo vpišete v polje spodaj ali na prijavni strani. Nakup je enkraten in ga ne bomo samodejno obnavljali.
Powered by 4EGI
Že imate aktivacijsko SMS kodo?
Vpišite SMS kodo, ki ste jo prejeli po izvedenem plačilu. Po uspešnem vpisu, osvežite stran in uživajte v branju.
Sklenite naročnino na digitalne vsebine Primorskih novic.
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
- Vsakodnevni dostop do zanimivih zgodb iz lokalnega in nacionalnega okolja.
- Podpora visokokakovostnemu novinarstvu.
- Dostopajte do vseh vsebin, kjerkoli in kadarkoli.