Budilka Redenta, omejena serija budilke Veglia
Budilka Redenta, omejena serija budilke Veglia Foto: Katarina Brešan

Budilka v podporo ekspanzionizmu

7. Val

Podjetnik iz bogate milanske družine, ki se je izvorno ukvarjala s tekstilom, Senatore Borletti, je leta 1917 skupaj z bratom Aldom vdahnil življenje blagovni znamki budilk Veglia. Te so v obdobju med obema vojnama in še kasneje našle mesto v marsikaterem primorskem domu. Malo manj je znano, da si je ime te blagovne znamke zamislil Gabriele D'Annunzio, čigar občudovalec je bil ekspanzionistično in nacionalistično usmerjeni podjetnik, kasneje pa tudi eden glavnih sponzorjev pesnikove avanture na Reki.

Senatore Borletti je po 4. novembru 1918, ko je italijanska vojska v skladu z določili londonskega memoranduma zasedla ozemlje Avstrijskega Primorja (Julijske krajine) in ostala “neodrešena” ozemlja, izdelal posebno serijo budilk, na katerih je namesto Veglia pisalo Redenta. Primerek te redke in posebne serije budilk hranimo tudi na etnološkem oddelku Goriškega muzeja. Prihodnje leto bomo budilko Redenta postavili na ogled kot zadnji predmet v prvem nadstropju stalne postavitve na Cerju in tako v muzeološki pripovedi zaključili več stoletij dolgo obdobje habsburške prisotnosti na našem prostoru.

Si želite prebrati celoten članek?

Hiter nakup z mobilnim telefonom - Dnevni dostop 1,99 EUR

Za nakup dnevnega dostopa do vseh spletnih vsebin pošljite SMS s ključno besedo PN1 na številko 4246.

Plačilo z mobilnim telefonom je omogočeno pri operaterjih Telekom, A1, Telemach, T2 in Bob. Po izvedenem plačilu boste prejeli aktivacijsko kodo, ki jo vpišete v polje spodaj ali na prijavni strani. Nakup je enkraten in ga ne bomo samodejno obnavljali.

Powered by 4EGI

Že imate aktivacijsko SMS kodo?

Vpišite SMS kodo, ki ste jo prejeli po izvedenem plačilu. Po uspešnem vpisu, osvežite stran in uživajte v branju.

ALI

Sklenite naročnino na digitalne vsebine Primorskih novic.
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Postanite naročnik
  1. Vsakodnevni dostop do zanimivih zgodb iz lokalnega in nacionalnega okolja.
  2. Podpora visokokakovostnemu novinarstvu.
  3. Dostopajte do vseh vsebin, kjerkoli in kadarkoli.