“Električno omrežje bo potrebno dograditi na več nivojih,  tako 
prenosno kot tudi distribucijsko. Prve omejitve se že kažejo prav 
sedaj, ko je interes po fotovoltaiki v gospodinjstvih in širše narasel 
in enostavno ni več mogoče pridobiti soglasja za priklop na vseh 
lokacijah,” pravi Boštjan Mljač.
“Električno omrežje bo potrebno dograditi na več nivojih, tako prenosno kot tudi distribucijsko. Prve omejitve se že kažejo prav sedaj, ko je interes po fotovoltaiki v gospodinjstvih in širše narasel in enostavno ni več mogoče pridobiti soglasja za priklop na vseh lokacijah,” pravi Boštjan Mljač. Foto: Martina Birsa

Boštjan Mljač: “Električni avtomobili so le del rešitve problema”

7. Val

Možnosti za manjšo rabo energije je na vseh področjih še veliko, pravi Boštjan Mljač, vodja projektov in namestnik direktorja v Goriški lokalni energetski agenciji Golea, ki je v zadnjih letih pomagala mnogim občinam pri energetski sanaciji šol, vrtcev in drugih stavb. Med črnimi točkami izpostavi promet. Je pa tudi odličen sogovornik za prihranke doma: pri ogrevanju, vgradnji sončne elektrarne ...

Zeleni prehod je ena ključnih prioritet Evropske unije, tudi načrta za okrevanje. Na katerih področjih po vašem mnenju Slovenija najbolj zaostaja in torej lahko tudi največ naredi?

“Večji del rabe energije predstavljajo promet, predelovalne dejavnosti in gradbeništvo ter gospodinjstva, javni sektor predstavlja v državni bilanci rabe energije le nekaj odstotkov. Določene dobre prakse bo potrebno prenesti na kritične sektorje. Brez dvoma subvencije pomagajo, sicer določeni ukrepi ne bi bili zanimivi za izvedbo. Eden od takih je toplotna izolacija ovoja stavb. Pri prometu nas čaka precej izzivov. V Sloveniji imamo veliko število dnevnih migracij, opravljenih z osebnimi avtomobili, saj kar polovica zaposlenih v državi dela izven svoje domače občine in se tako veliko vozijo - največkrat sami s svojimi avtomobili.

“Energetskih sanacij večstanovanjskih stavb bi bilo več, če bi tudi zakonodaja - v mislih imam recimo stanovanjski zakon - šla v smeri zmanjševanja deleža za odločanje na recimo 50-odstotno soglasje lastnikov.”

Posledice tega se kažejo v visokih količinah emisij, obremenitvah okolja in hrupu. Promet je ključni vir onesnaženja zraka v urbanem okolju, zato so nujne rešitve za uspešen prehod na trajnostno mobilnost. Veliko možnosti za zmanjšanje rabe energije je tudi na področju sanacije večstanovanjskih stavb. Energetskih sanacij teh stavb bi bilo več, če bi tudi zakonodaja - v mislih imam recimo stanovanjski zakon - šla v smeri zmanjševanja deleža za odločanje na recimo 50-odstotno soglasje lastnikov. A temu na žalost ni tako, zakonodajno silimo celo v drugo smer. Varčevanje z energijo nam je v zadnjih letih vsem skupaj zlezlo pod kožo. Na to kažejo tudi opravljene raziskave na slovenski ravni, kot je raziskava energetske učinkovitosti Slovenije REUS. Več kot 90 odstotkov anketiranih razmišlja o varčevanju z energijo, kar je seveda vzpodbudno. Velikokrat pa je ključni motiv za učinkovito rabo energije zmanjšanje stroškov - kar je razumljivo -, hkrati pa raste zavedanje, da se podnebne spremembe dogajajo.”

Si želite prebrati celoten članek?

Hiter nakup z mobilnim telefonom - Dnevni dostop 1,99 EUR

Za nakup dnevnega dostopa do vseh spletnih vsebin pošljite SMS s ključno besedo PN1 na številko 4246.

Plačilo z mobilnim telefonom je omogočeno pri operaterjih Telekom, A1, Telemach, T2 in Bob. Po izvedenem plačilu boste prejeli aktivacijsko kodo, ki jo vpišete v polje spodaj ali na prijavni strani. Nakup je enkraten in ga ne bomo samodejno obnavljali.

Powered by 4EGI

Že imate aktivacijsko SMS kodo?

Vpišite SMS kodo, ki ste jo prejeli po izvedenem plačilu. Po uspešnem vpisu, osvežite stran in uživajte v branju.

ALI

Sklenite naročnino na digitalne vsebine Primorskih novic.
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Postanite naročnik
  1. Vsakodnevni dostop do zanimivih zgodb iz lokalnega in nacionalnega okolja.
  2. Podpora visokokakovostnemu novinarstvu.
  3. Dostopajte do vseh vsebin, kjerkoli in kadarkoli.