Vožnja s tovornimi vozili v mestu Sežana

Ugotavljam, da je veliko pripomb in nejevolje voznikov tovornih vozil, ki parkirajo na območju samega mesta v Sežani. Mestno redarstvo te voznike kaznuje ali pa od njih zahteva, da vozila parkirajo na terminalu. Vozniki na kraju samem velikokrat zahtevajo pojasnilo, zakaj tako parkiranje ni dovoljeno oziroma v katerem zakonu jim to prepoveduje. V pojasnilu dobijo odgovor, da je to navedeno v zakonu ali v občinskem odloku.

Na podlagi 14. in 15. člena Zakona o varnosti cestnega prometa (Uradni list RS, št. 56/08 – UPB5, 58/09, 36/10), 17. člena Zakona o prekrških (Uradni list RS, št. 3/07 – UPB4, 17/08, 108/09) in 16. člena Statuta Občine Sežana (Uradni list RS, št. 117/07) je občinski svet Občine Sežana na seji dne 27. 5. 2010 sprejel Odlok o ureditvi, upravljanju in nadzoru mirujočega cestnega prometa v Občini Sežana. V svojem 20. členu odlok govori o parkiranju tovornih vozil in avtobusov. Določa, da tovorna vozila in avtobusi lahko parkirajo samo na za to določenih in s prometno signalizacijo označenih parkiriščih.

Zakon o varnosti cestnega prometa (Uradni list RS, št. 56/08) je v svojem 23. členu v 28 točki določalo, da je tovorno vozilo motorno vozilo, namenjeno prevozu tovora.

Dne 20. 12. 2010 je prenehala veljavnost Zakona o varnosti cestnega prometa, saj je prišlo do korenitih sprememb, ker so stari zakon nadomestili novi zakoni, in sicer Zakon o pravilih cestnega prometa, Zakon o motornih vozilih, Zakon o voznikih in Zakon o cestah, kar posledično predstavlja veljavnost samega občinskega odloka (ali vsaj popravke določenih členov odloka).

Pri pregledu prometne signalizacije ob vpadnicah v samo Sežano so postavljene prometne označbe 2207-2, ki dovoljujejo vožnjo tovornih z največjo dovoljeno maso, 7,5 tone. Dopolnilna tabla pa dovoljuje prevoz za lokalne potrebe.

Pravno vprašljiv je bil Odlok o ureditvi, upravljanju in nadzoru mirujočega cestnega prometa v občini Sežana že ob samem sprejemu, saj v svojem 20. členu določa, da se tovorna vozila lahko parkirajo samo na zato določenih mestih ( prometne signalizacije, ki bi voznike tovornih vozil na to opozarjala, ni). Zakonodajalec, torej občinski svet, ni upošteval pri tem Pravilnika o ugotavljanju skladnosti vozil, ki je začel veljati s 1.1.2010. V pravilniku je v prilogi 1 navedena klasifikacija motornih vozil. Tako opredeljuje, kaj so tovorna vozila:

1. Kategorija N: Motorna vozila z vsaj štirimi kolesi, načrtovana in izdelana za prevoz blaga

2. Kategorija N1: Vozila za prevoz blaga z največjo maso do vključno 3,5 tone

3. Kategorija N2: Vozila za prevoz blaga z največjo maso večjo od 3,5 tone, vendar do vključno 12 ton

4. N3: Vozila za prevoz blaga z največjo maso večjo od 12 ton

V kategorijo N1 torej spadajo po domače povedano furgoni, kombiji, manjši tovornjaki, ki imajo na zadnjem delu nameščen prostor za prevoz tovora in terenska cestna vozila, ki imajo na zadnjem delu prostor za prevoz tovora. Ta vozila gledano po dolžini in širini z lahkoto parkirajo na označenih parkirnih prostorih (so tudi izjeme), ki so v mestu Sežana in predstavljajo vsakodnevni promet po mestu. Običajno so to vozniki, ki opravljajo svojo dejavnost ali pa si med delom poskrbijo malico.

Med samimi vozniki je precej razburjanja, predvsem med vozniki kategorije N1, ki plačujejo kazni ali pa jih redarstvo podi s parkirnega prostora ob tem, da ni od nikoder nobenega pojasnila.

Zato naslavljam naslednja vprašanja mestnemu redarstvu Sežana in občin Sežana, da odgovorijo na zgoraj navedeno problematiko oziroma njihove poglede in razmišljanja predvsem pa zakonsko podlago za kaznovanje voznikov. Od Občine Sežana pa pričakujem tudi, da poda pravno mnenje o veljavnosti odloka oziroma spornega člena.

Pa ostanite zdravi, varni in brez kazni tam zunaj - na cesti

IVAN HVALA MEDVED, Sežana


Pišite nam


Najbolj brano