Združenje dramskih umetnikov Slovenije bo vodila igralka Saša Pavček
Strokovno in stanovsko Združenje dramskih umetnikov Slovenije (ZDUS) ima novo vodstvo - poklicne dramske ustvarjalce bo po pokojnem Gašperju Tiču vodila njegova igralska kolegica Saša Pavček.

LJUBLJANA > Prvakinja ljubljanske Drame, profesorica na AGRFT in letošnja prejemnica Borštnikovega prstana Saša Pavček je bila za predsednico soglasno izvoljena na občnem zboru društva.
Gledališko občinstvo jo pozna kot vrhunsko karakterno igralko tako klasičnega kakor modernega repertoarja. Nastopa tudi v filmu, na televiziji in radiu. Njen igralski opus v skoraj štiridesetih letih umetniškega ustvarjanja je impozanten. Nastopila je v domala vseh slovenskih gledališčih in na številnih festivalih, za svoje gledališko, filmsko, radijsko in literarno ustvarjanje pa prejela številna priznanja in nagrade.
“Naloge predsednice Združenja dramskih umetnikov sem sprejela iz občutka odgovornosti, dolžnosti in človekoljubja. Iz sočutja do najbolj ranljivih v društvu, to so zlasti mladi, vrženi na vedno bolj neusmiljen trg, samozaposleni in tudi upokojenci, ki bi lahko še veliko prispevali k slovenski umetnosti,” nam je včeraj povedala igralka. “Zavzemala se bom za spoštovanje profesionalizma, uveljavitev socialnega dialoga in delovnih pravic. Smernice, ki so jih začrtali moji predhodniki, vse od Poldeta Bibiča, Marka Simčiča in Alenke Pirjevec do Braneta Šturbeja in Gašperja Tiča spoštujem in so mi v pomoč. Želim si ustvarjalnega sodelovanja, v dobrobit ustvarjalcem in publiki, s tem tudi državi, manj birokracije, več kulture in umetnosti.”
Skupaj s predsednico Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije Vilmo Štritof je Saša Pavček kot nova predsednica ZDUS-a že javno izrekla podporo odprtemu pismu pesnice in kritičarke Anje Golob, ki protestira zoper potiskanje oddaj, namenjenih kulturi, v pozne termine nacionalne televizije in premajhno vlaganje v kulturno-umetniški program ter druge poteze, bolj značilne za komercialne televizije. “Pri tem opozarjamo, da se večina kritičnih pripomb nanaša na televizijski program in ne na radijski, kjer je stanje kulturnih vsebin na srečo še v veliki meri zastopano na programu Ars, lahko pa jih bi bilo več tudi na prvem programu, ki je tudi bolj poslušan,” sta v pismu podpore še dodali Saša Pavček in Vilma Štritof.