V prvi gledališki produkciji Avditorija bodo v četrtek premierno zaživele Pegule Iztoka Mlakarja in Vita Tauferja

“Pegula je člouk, ki razmišlja strašno malo, najrajši ne bi mislu neč, če bi se dalo,” bo z odra Avditorija krstno slišati v četrtek. Iztok Mlakar je spisal Pegule, gledališko kriminalko, polno komičnih zapletov, ki je nastala v preizkušeni navezi z režiserjem Vitom Tauferjem. Vendar peti skupni projekt sanjskega dua je tokrat nastal v produkciji Avditorija Portorož, ki se je prav tako podviga lotil krstno.

Pegule so predstavili (z leve) Urška Taufer, Vesna Pernarčič, Iztok 
Mlakar, Vito Taufer, Peter Harl in direktor Avditorija  Foto: Maja Pertič Gombač
Pegule so predstavili (z leve) Urška Taufer, Vesna Pernarčič, Iztok Mlakar, Vito Taufer, Peter Harl in direktor Avditorija  Foto: Maja Pertič Gombač

PORTOROŽ > Ker je pri nas komedija potisnjena na margino, češ da ni državotvorna, je treba ustvarjati komedije profesionalno, sta prepričana Iztok Mlakar, igralec in avtor Pegul, kakor režiser Vito Taufer, tokrat podpisan tudi kot scenograf in kostumograf.

Kriminalno smešno

“Mislim, da gre za najboljši Iztokov tekst iz niza njegovih gledaliških besedil,” je prepričan Taufer. Pravi, da gre za komedijo s tragičnimi liki: “Od poslovneža, čigar ekonomsko znanje seže samo do uničevanja podjetij, od česar živi odlično, a postane trn v peti spremljevalki, ki je bolj ambiciozna, zato se speča z morilcem, do dveh revežev, ki sta istega dne izgubila tako delo kot stanovanje in se znajdeta sredi najhujše zime na cesti, se zatečeta v bogataško vilo ... in tu se začne komedija zmešnjav. Je večdimenzionalna predstava, a rdeča nit je kriminalka.”

Commedia dell'arte, je poudaril Mlakar, pomeni, da so se komedije lotili profesionalno, da žanr ne bi ostal v domeni ljubiteljskih skupin. “Čeprav smo tudi mi ljubitelji, ker očitno zelo ljubimo to delo, da smo se pripravljeni dobivati v prostem času, ob nedeljah in skupaj ustvarjati,” je še dodal. Pegule (beseda izvira besede pegola, ki v italijanščini pomeni nesrečo) je Mlakar ustvarjal v času pandemije koronavirusa, nato jih je pilil do “totalitarne oblike”, do zelo strogih in natančnih verzov. Celota je nastajala skoraj dve leti, saj so ustvarjalci težko uskladili siceršnje službene obveznosti. V Avditoriju so Tauferjevo in Mlakarjevo zamisel takoj sprejeli. Kot je povedal direktor Borut Bažec, je zanje krstna uprizoritev Pegul tudi gledališki produkcijski krst in obenem čast.

V pričakovanju občinstva

V predstavi poleg nepogrešljivega Mlakarja igrajo Marjuta Slamič v alternaciji z Vesno Pernarčič, Urška Taufer, Peter Harl in Ilija Ota. Songi zazvenijo ob spremljavi Davida Šuligoja, Romana Kobala in Matjaža Švaglja, svetlobo oblikuje Aleks Lovrič Petrič, ki je odgovoren tudi za ton, za izvršnega producenta pa je Taufer povabil Dragana Klarico, nekdanjega sodelavca koprskega gledališča. Sedaj, kot pravi oče Pegul Iztok Mlakar, že komaj čakajo le še enega pomembnega igralca - občinstvo. Četrtkova predstava je razprodana, ponovitev bo v torek, 18. junija, v Tartinijevem gledališču, Pegule so potrjene tudi na odru Primorskega poletnega festivala, na Bledu in še kje. In ker gre za “okoljsko vzdržno” kombi predstavo, so se pošalili nastopajoči, se nadejajo številnih gostovanj.


Najbolj brano