V okviru projekta Crew - Križišče vizij se tokrat predstavlja Vanja Mervič
Potem ko so v okviru projekta Crew - Križišče vizij, ki ga sofinancira Evropska unija, konec oktobra v Vrtojbi odkrili skulpturo italijanske umetnice Beatrice Taponecco, sredi novembra pa na nekdanjem mejnem prehodu Vrtojba-Štandrež skulpturo Boštjana Kavčiča, bodo jutri ob 18. uri v večnamenskem središču SDAG odprli še razstavo Between black and white Vanje Merviča.
Vanja Mervič
Foto: Arhiv Projekta CrewIdentiteta, meja in preobrazba: te so nekatere izmed tem, ki jih obravnavajo dela multidisciplinarnega umetnika Vanje Merviča. Na ogled bodo v večnamenskem središču SDAG (pri nekdanjem mejnem prehodu Štandrež-Vrtojba), prisotne pa bosta najprej nagovorila edini upravitelj družbe SDAG Giuliano Grendene in goriški občinski odbornik za kulturo Fabrizio Oreti. Sledilo bo odprtje razstave, umetnik se bo nato pogovarjal s projektno vodjo Crew in kustosinjo razstave Cristino Feresin.
Vanja Mervič je multidisciplinarni umetnik, ki se že od nekdaj poigrava z različnimi izraznimi sredstvi ter se sprašuje o sodobnosti in njenih družbenih preobrazbah. Njegova dela opazujejo spremembo ali si zamišljajo možnosti v prihodnosti, kot v seriji del v tehniki suhega tiska, ki je nastala iz intenzivnega procesa eksperimentiranja. Tolarji, lire in dinarji postanejo osnova za matrice idealne, simbolne valute, zamišljene za to obmejno območje med Italijo in Slovenijo: kapital identitete, ki pripada zemlji in skupnostim, ki tu živijo. V drugi seriji umetnik raziskuje nevidno s fotografijami, posnetimi z elektronskim mikroskopom – podobami, ustvarjenimi v popolni temi. Brez svetlobe in barve je tisto, kar se pojavi, rezultat odbijanja elektronov: preplet površin in oblik, ki jih razkriva sama snov.
Spet v tretjem sklopu del Mervič nanese akrilno barvo na aluminijasto podlago, vse skupaj zamrzne in dovoli, da se bloki pigmenta – povezani z zmrznjeno vodo – raztopijo na platnih. Tako nastanejo abstraktna zaporedja, linearne ali bolj spontane kompozicije, zaznamovane z razpokami in mutacijami, ki jih povzročajo temperaturna nihanja. Umetnik postane 'začetnik' prej kot upravitelj tega procesa; slika ne upodablja, temveč beleži preobrazbe.
Ob odprtju razstave bodo javnosti predstavili tudi prenovljene prostore Večnamenskega središča SDAG – Prostor CREW.