Umetnost je oživila ruševine: grad kot Točka razgleda
Ruševine gradu družine Attems v Vipavskem Križu so v torek postale kulisa svojevrstne likovne instalacije Gledišče ali Točka razgleda (Point de vue), ki je tudi del programa Evropske prestolnice kulture Go!2025.
Ruševine gradu so postale kulisa umetniške instalacije. Foto: Jernej Humar
VIPAVSKI KRIŽ
> Projekt Gledišče ali Točka razgleda (Point de vue) povezuje štiri umetnike, Annibel Cunoldi Attems, Vena Pilona, Evgena Bavčarja in Marka Pogačnika, ki so, vsak na svoj način, povezani s krajem. Cunnoldi Attems ki je tudi lastnica grajskih ruševin, se kot zadnja potomka družine Attems z likovno stvaritvijo, v katero je prepletla besede, črke in ogledala, tudi simbolno vrača na grad. V vzhodnem stolpu je na ogled skulptura Pogačnika, Bavčarjevo delo predstavljajo fotografije gradu, ki so umeščene v grad in osvetljene, Pilonovo delo pa predstavlja animacija ene od risb, ki se izrisuje na grajsko fasado. Celotna instalacija zaživi v mraku, s posebno osvetlitvijo, posebna pa je tudi zaradi samega prostora. Kot je zapisal Marko Pogačnik, se Vipavski Križ nahaja na presečišču dveh pomembnih osi med Irsko in Ciprom na eni ter Triglavom in rtom Kamenjakom na vršičku Istre na drugi strani, zaradi česar ga razume kot pomembno križišče Evrope. Po besedah kuratorke projekta Klavdije Figelj, so želeli na ta način oživiti grad, v katerem že od leta 1864, ko je burja odnesla streho, ne živi nihče. Naslov projekta Gledišče ali Točka razgleda hkrati nakazuje, da je z gradu mogoče videti daleč naokoli, hkrati pa namiguje, da gre za pogled posamičnih umetnikov ter ponuja možnosti različnih interpretacij,” je povedala Figelj. Umetnine bodo na gradu ostale do konca leta.