Umetnost je kot kisik ...
Drevi ob 20. uri bodo v Mestni galeriji Nova Gorica in rotundi SNG Nova Gorica odprli razstavo Žarišča, s katero se bo začel enako naslovljen 21. festival Pixxelpoint. Letos bo sodelovalo 34 umetnikov, zaradi razmer pa ga bodo izpeljali na spletu: že drevišnjo otvoritev je mogoče spremljati na spletni strani www.pixxelpoint.org in facebooku.

NOVA GORICA > Kuratorka 21. mednarodnega festivala sodobnih umetniških praks Pixxelpoint naj bi bila ukrajinska umetnica Olena Kasperovič, a je direktorica Kulturnega doma Nova Gorica Pavla Jarc pravilno ocenila, da nas zna doleteti zapora potovanj, je včeraj za naš časopis pojasnila koordinatorka Sendi Mango: “Že ob izboru Olene me je Pavla prosila, naj bom nekakšen most, naj pomagam pri dogovarjanju in Oleni pomagam na terenu, ki ga poznam.”
Sedem festivalov
Koordiniranje je letos zahtevno, pojasnjuje, saj so zaradi razmer spremenili koncept festivala, nakar so se domislili, da bi ga namenili soočanju in predstavitvi slovenskih festivalov, ki se prav tako ukvarjajo s sodobnimi umetniškimi praksami na presečišču umetnosti, znanosti in tehnologije; s projekti uveljavljenih domačih in tujih umetnikov se bodo predstavili MFRU, KIBLIX, Speculum Artium, SONICA, Svetlobna gverila in IZIS. Vse to so “žarišča intermedijske umetnosti na Slovenskem, ki kljub družbenim spremembam, stanju duha v družbi in virusom žarijo na našem intermedijskem zemljevidu, delujejo, ustvarjajo, opozarjajo, problematizirajo in se na svojstven način angažirano odzivajo na aktualna družbena stanja,” je festival pospremila Pavla Jarc.
Razstava Žarišča, ki jo bodo odprli drevi, ni kuratorska, na ogled bodo izbrana dela z različnih festivalov, torej bo to nekakšen prerez dogajanja na slovenski intermedijski sceni, pojasnjuje Sendi Mango, ki ustvarja v kolektivu BridA - ta pri Pixxelpointu sodeluje kot razstavljalec, ki ga je poleg Sanele Jahić izbral Kulturni dom, obenem pa skrbi še za vizualno podobo Žarišč.
Če sodimo po seznamu letošnjih sodelujočih, je križišče umetnosti, znanosti in tehnologije ta čas zelo živahno. “V ospredju imamo seveda kruto resničnost s podivjanim virusom, ki se neustavljivo širi in zahteva svoj davek, žal,” pravi Sendi Mango. “V ozadju pa to nikakor ne pomeni, da je ustvarjalnost obstala, padla v apatijo. Nasprotno. Občutek imam, da pod površjem precej vre. Marsikdo tipa teren nove realnosti, išče nove načine povezovanj v skupnosti in združevanj, kar nakazuje tudi letošnja tematika festivala, ki v ustvarjalno mrežo povezuje intermedijske festivale v Sloveniji.”
Izdali bodo tudi dvojezični zbornik s predstavitvijo sodelujočih umetnikov in projektov. V elektronski obliki je že dosegljiv na strani www.pixxelpoint.org.
Brez kulture ne gre
Na letošnjem Pixxelpointu se bodo do naslednjega četrtka vrstili še performansi in pogovori, dosegljivi samo na spletu. Čudni časi, ki pa naj nam ne vzamejo korajže. “Upam si trditi, da bomo iz razmer, v katerih smo se kot družba znašli, prišli drugačni. Mogoče močnejši, mogoče tudi pametnejši, a nedvomno resetirani, nastavljeni na neke nove začetke,” meni Sendi Mango. Pobarali smo jo še, ali se bodo udeleženci posvetili tudi kulturi, ki se ji ne piše dobro. “Kulturi se od samih začetkov nikdar ne piše najbolje,” poudarja. “Pa vendar je skozi čas pokazala s svojo ustvarjalnostjo in iznajdljivostjo, da je ena redkih stalnic v zgodovini človeštva. Kultura ima nalogo, da družbi vliva kreativni umetniški duh, ki ga ta potrebuje prav v težkih razmerah. Umetnost je kot kisik, ki ga potrebujemo za dihanje, brez nje ne moremo svobodno živeti.”