Trpljenje, lepota in poezija skupaj na odru

Kultura
, posodobljeno:

Veliki zmagovalec 51. Tedna slovenske drame je Škofjeloški pasijon v režiji Jerneja Lorencija. Predstava Prešernovega gledališča Kranj in Mestnega gledališča Ptuj je v soboto prejela Šeligovo nagrado po izboru žirije, nagrado po izboru občinstva ter igralski nagradi. Posebna nagrada pa je pripadla uprizoritvi Gejm.

Kranjsko-ptujski Škofjeloški pasijon v režiji Jerneja Lorencija je prejel nagrade  strokovne žirije in občinstva.
Kranjsko-ptujski Škofjeloški pasijon v režiji Jerneja Lorencija je prejel nagrade strokovne žirije in občinstva. Sandi Fišer

KRANJ >Škofjeloški pasijon v izvedbi Prešernovega gledališča Kranj zgodovinske sedimente in težo svetopisemskega izročila, ki obdaja prvo slovensko dramsko besedilo, prevede v sodobno pulzirajoče gradivo, ki besedo tudi dejansko prestavi v meso. Vsebino gledališkega dogodka postavi v trpna in trpeča telesa, ki kanonično zgodbo uprizarjajo v svojstvenem odrskem jeziku,” je v obrazložitvi nagrade za najboljšo predstavo festivala zapisala žirija. Kot so izpostavili žiranti Rok Bozovičar, Diana Koloini in Viktorija Rangelova, v ospredje odrskega izraza stopa predan igralski angažma. Režisersko dovršen preplet vseh gledaliških elementov, ki precizno slikajo paleto umetnostno-zgodovinskih podob, pa dosega za slovensko gledališče močan likovni učinek: “Škofjeloški pasijon je uprizoritev, ki se s svojo sugestivnostjo in intenzivnostjo odtisne tudi v kolektivno gledalsko telo.”

Tudi nagradi za najboljšega igralca in igralko so žiranti dodelili igralcema v Škofjeloškem pasijonu, Doroteji Nadrah in Blažu Setnikarju. Igralka kot Eva in Marija vstopa brez verbalnega aparata in se ne naslanja na tipizirane podobe žrtve, temveč s svojo telesno ekspresivnostjo in vztrajnostjo vzpostavi presunljivo odrsko prisotnost. Za Setnikarja pa je žirija zapisala, da oblikuje neposreden, vendar boleče živ trpni element. Kot Adam in Kristus se brezkompromisno podvrže torturi uprizoritvenega kolesja, pri čemer znotraj njega ostaja čist v svoji sleherniški naivnosti. Kot je ob zahvali celotne ekipe izpostavil Setnikar, je v taki predstavi, četudi poudarja trpljenje, kar precej lepote in poezije.

Škofjeloški pasijon je najbolj prepričal tudi gledalce, ki so si v tekmovalnem in spremljevalnem programu festivala ogledali osem od enajstih predstav, ki jih je na program umestil selektor Rok Andres, medtem ko treh predstav zaradi produkcijskih težav niso odigrali. “Smo v teh temnih, črnih časih, ampak smo se odprli in ste prišli. Jaz bi dal eno nagrado tudi občinstvu. In pridite še,” se je gledalcem zahvalil režiser Jernej Lorenci.

Direktor Prešernovega gledališča Kranj Jure Novak je izrazil veselje ob nagradah občinstva in strokovne žirije: “Hkrati pa seveda lahko trdim, da je bilo na festivalu prikazanih zelo veliko kvalitetnih predstav, in s tega vidika je to še toliko večja potrditev za naš Škofjeloški pasijon.”

Posebno nagrado, ki so jo prav tako kot nagradi za igralce tokrat podelili prvič, je žirija dodelila uprizoritvi Gejm v režiji Žige Divjaka in produkciji Slovenskega mladinskega gledališča ter Maske Ljubljana, in sicer za družbeno občutljivost uprizoritve: “Njena igra ne poteka v fikcijskih svetovih, temveč jo igra stvarna problematika, ki odzvanja lokalno in globalno.”

Na sobotni zaključni slovesnosti so podelili še tri nagrade, katerih dobitniki so bili znani že aprila, ko bi se festival zaključil, če bi bil izveden v običajnem terminu.

Nagrado Slavka Gruma za najboljše novo dramsko besedilo je prejela Maja Šorli za Tega okusa še niste poskusili. Nagrada za mladega dramatika je šla v roke Nine Kuclar Stiković za besedilo Jutri je v sanjah izgledal drugače. Grün-Filipičevo priznanje za dosežke na področju dramaturgije in teatrologije pa je prejel Milan Ramšak Marković.