Na krilih duetov - s Tinkaro naprej (FOTO)

Kultura
, posodobljeno: 11. 12. 2025, 11:23

V lepo zapolnjeni Linhartovi dvorani Cankarjevega doma je predsinočnjim Tinkara Kovač, pevka, flavtistka, kantavtorica in rockerica, potegnila še eno črto pod svojo doslejšnjo glasbeno potjo. Poleg zimzelenih uspešnic je posebej predstavila duete, ki se jih je po skoraj treh desetletjih ustvarjanja nabralo res veliko, zdaj pa je izbor izšel tudi na plošči.

Na krilih duetov - s Tinkaro naprej (FOTO)
Foto: Foto: Maja Pertič Gombač

LJUBLJANA • Prav v ponedeljek je namreč pri založbi Dallas Records izšla plošča Duetov Tinkare Kovač, na kateri je izbor domačih in mednarodnih, tudi manj znanih sodelovanj.

Na oder Linhartove dvorane, kjer jo je spremljala šestčlanska čezmejna zasedba - kitarist Janez Skaza, klaviaturist Samo Jezovšek, bobnar Paolo Muscovi, basist Giovanni Toffoloni, vokalistka, akustična kitaristka in klarinetistka Julija Lorien ter spremljevalna vokalistka Barbara Šinigoj -, se je vrnila po več letih, tokrat z "večerom glasbenih simbioz", kot ga je poimenovala. Navkljub izobilju uspešnic (od uvodne Ko bo prišel do sklepne, njene nepogrešljive, kakor je pri Stonesih Satisfaction, Veter z Juga, v dodatku pa še Ne odhaja poletje, Je to res in Ljubezen je padla z neba) in kar 25 skladbah za dobri dve uri programa, so bili v ospredju prav trenutki, ko je Tinkara na oder povabila glasbene goste, ki pa jim je poleg dueta kasneje podarila tudi samostojno točko.

Raznovstna sodelovanja

Prva se ji je na odru pridružila primorska soborka Anika Horvat, s katero je odpela Do roba in še čez, zmagovalno z Melodij morja in sonca 2022, kasneje pa se je Anika na oder vrnila v rockerski opravi in se na dan rojstva Jima Morrisona skupini The Doors poklonila s priredbo People are Strange. "Biti drugačen, biti čuden, pomeni biti edinstven," je dejala Anika, navdahnjena s skladbo, in brez dvoma z dejstvom, da je izvirnost v svetu umetnosti marsikdaj plod samosvojosti, ki jo je treba ubraniti.

Ni ga več, časa je bil prvi duet in prva pesem, ki jo je Tinkara posnela z glasbenim sodelavcem in srčnim izbrancem Urošem Cigesarjem, tokrat pa sta jo prvič predstavila pred tako številčnim občinstvom. Cingesar se je pridružil tudi pri nastopu ženske vokalne zasedbe Maroltovke, s katerimi je Tinkara zapela ljudsko belokranjsko Pastiriče, kasneje pa je še sam zapel priredbo energične Believer, uspešnice Imagine Dragons, ki je v slovenščini, prepesnjena v Maske, odzvanjala izrazito družbenokritično. Za Prizmino pesem Senca je oder odstopila Barbari Šinigoj in Juliji Fajhtinger, ki jo je pospremila na akustični kitari. V torek pa je bila tudi obletnica smrti Johna Lennona in čeprav predvidljiva, je Imagine - katere uvod je ganljivo zapela mlada pevka Lana Penko, nato pa vajeti prevzel vokalna inštitucija Oto Pestner - edina možna izbira za čase, ko je vojna znova na dnevnem redu in je človeško življenje manj vredno od trgovine z orožjem. Z Otom Pestnerjem je Tinkara predstavila tudi najnovejši duet, pesem V svobodo vzlet, katere besedilo je - kakor za Ni ga več, časa - napisala Darja Furek. V goste pa je prišla tudi pevka iz Pordenona Valentina Volpe Andreazza, ki je odpela naslovno pesem iz filma La vita e' bella. S Tinkaro sta namignili na željo po sodelovanju, saj bo gostjino mesto Evropska prestolnica kulture leta 2027.

Še več albumov

Ob splošnem navdušenju, tudi nad bogato scenografijo, pri kateri je pevka združila moči z režiserko Renato Vidič, in stoječih ovacijah, velja poudariti, da Tinkara Kovač ostaja najosupljivejša v trenutkih, ko dih jemlje s svojim rokovanjem prečne flavte, kot bi šlo za najprvobitnejši rock inštrument. In le upati je, da bo ta element tudi v bodoče negovala in ga mogoče v skladbah še pomnožila. Med načrti je omenila tudi album Made in Italy. Še prej bodo pri založbi Dallas izšli dueti, ki sta jih posnela s Cingesarjem, a največ pričakovanja je za samostojno avtorsko ploščo, ki se že medi.

Pa še to: koncert je posnela RTV Slovenija, zato ga bo moč v prihodnje ujeti ali podoživeti tudi na televizijskih zaslonih. Prepoved fotografiranja in snemanja koncerta, najbrž zaradi zahtev televizijske produkcije, pa je bila le dodana vrednost za pristno koncertno doživetje.