Štirikrat so zadeli jackpot

Kultura
, posodobljeno:

Četrtkov večer v Kinu Šiška je prinesel novo poglavje v zgodbi skupine Tabu. Tisti trenutek, ko se preteklost in prihodnost srečata na istem odru, z novo pevko, svežo energijo in starimi čustvi. Tokrat je pred dvorano kot glavna vokalistka stopila Katarina Samobor, četrta Tabujeva dobra vila, in takoj ustvarila vtis, kot da je tam od nekdaj. Zdi se, da so fantje iz skupine Tabu še četrtič “zadeli jackpot”.

Štirikrat so zadeli jackpot
Klemen Ceglar

LJUBLJANA > Že ob prihodu v dvorano se je zazdelo, kot da Katarine odrski reflektorji ne samo razsvetljujejo, temveč jo priznavajo. Priznavajo kot pevko, ki je z brezhibno intonacijo, karizmo in nalezljivo energijo zavzela prostor z eleganco, ki je na domačih odrih redko videna.

“Kot da se ni zgodilo nič,” so četrto kadrovsko spremembo pri Tabujih komentirali v občinstvu. Šlo je za stavek, ki ni izražal ravnodušnosti, temveč občudovanje nad tem, kako naravno in prepričljivo se je “nova” pevka zlila z duhom skupine. A čeprav je bil občutek res takšen, kot da se ni nič spremenilo, se je v resnici zgodilo nekaj izjemnega.

Fokus na novem albumu

Katarina Samobor ni zgolj zamenjala Nine Vodopivec, Tine Marinšek in Eve Beus. Katarina je prinesla nekaj drugega, prav posebno sintezo vseh predhodnic: Ninine rockerske drže, Tinine eterične prezence, Evine tehnične bravuroznosti. Vse to pa oplemenitila z lastno, svežo mladostno silovitostjo. Njena prezenca je samozavestna, a ne vsiljiva, čutna, a nikoli pretenciozna, njen glas pa premore tisto redko sposobnost, da v istem trenutku reže in celi.

Večer je bil, seveda, posvečen predvsem predstavitvi novega, sedmega studijskega albuma Bonbon - sveže izdane zbirke skladb, ki so jih v zasedbi sami označili kot “mikrodozo glasbenih vitaminov, sladkorjev in antidepresivov, pa tudi pomirjeval, odvajal in uspaval.” Opis, ki morda zveni šegavo, a povsem zadeva bistvo: Bonbon je raznobarven, glasbeno razkošen album, ki se z eno nogo še zmeraj opira na preverjene pop-rock temelje, z drugo pa pogumno stopa na nekoliko bolj eksperimentalna tla.

Album so Tabujevci odigrali v celoti. Med izvedbami so izstopala že znana singla Vsak dan in O teh stvareh, ki sta že ujela radijski eter, a tudi bolj tvegane skladbe, kot je nekoliko vulgarno nazvana Hooker, so v živo zadobile novo dimenzijo - bolj uporniško, bolj ognjevito, a nikoli neokusno. Naslovna Bonbon pa je delovala kot svetel, melodičen sladkorček, ki se raztopi pod jezikom in pusti dolg, prijeten pookus.

Podpora nekdanjih članic iz publike

V dvorani sta bili opazni tudi nekdanji pevki Nina Vodopivec in Eva Beus - morda v tihi podpori, morda zgolj iz iskrenega zanimanja, toda njuna prisotnost je dodala koncertu zgodovinsko težo. Kot da bi duh Tabujevih prejšnjih poglavij blagoslavljal novo ero.

Tabu so skozi leta menjavali pevke kot letni časi, a ob vsaki menjavi - presenetljivo, celo čudežno - ostajali enako prepoznavni, enako ljubljeni, enako... Tabu. Nina jim je vdahnila ogenj, Tina meglice, Eva višave. Katarina pa? Kot bi zmešali vse te začimbe v eno popolno mešanico, ki deluje tako naravno, da se človek vpraša: je morda to najbolj pristna različica Tabuja doslej?

Zdi se, da pri Tabuju menjave niso izgube, temveč evolucije. In ko stojiš v dvorani, obkrožen z ljudmi, ki sijejo ob vsaki noti, si res lahko misliš le eno: kot da se ni zgodilo nič - in prav zato se je zgodilo vse.

Štirikrat so zadeli jackpot
Klemen Ceglar
Štirikrat so zadeli jackpot
Klemen Ceglar
Štirikrat so zadeli jackpot
Klemen Ceglar
Štirikrat so zadeli jackpot
Klemen Ceglar
Štirikrat so zadeli jackpot
Gašper Pintarič
Štirikrat so zadeli jackpot
Gašper Pintarič