Štiri baletna društva in ena Giselle

Kultura
, posodobljeno:

Kar 140 plesalk in plesalcev je zadnji predpraznični dan v sežanskem Kosovelovem domu poustvarilo klasično baletno mojstrovino Giselle, ki že skoraj dve stoletji navdihuje koreografe in plesalce ter navdušuje gledalce.

Mlade baletke so na špicah pričarale delček veličastne baletne 
mojstrovine.
Mlade baletke so na špicah pričarale delček veličastne baletne mojstrovine. Gregor Meglič, Studio MEG

SEŽANA > Prihodnji mesec bo minilo 177 let, odkar je kraljevi balet v Parizu premierno uprizoril balet Giselle. Da se je hitro zapisal med baletne mojstrovine, sta bila poleg francoskega skladatelja Adolpha Adama zaslužna tudi libretista Jules-Henrij Vernoy de Saint-Georges in Théophile Gautier, ki sta navdih črpala v poeziji Heinricha Heineja.

Giselle, preprosto kmečko dekle, se brezglavo zaljubi v plemiča Albrechta. Ta jo zapelje, čeprav je že zaročen z drugo. Ko Giselle to izve, vidi edini izhod v samomoru. Po smrti se pridruži dušam mladih deklet s podobnimi tragičnimi zgodbami in skupaj se želijo maščevati tistim, ki so jih s prevaro pahnili v smrt.

“Giselle raziskuje idejo ljubezni, ki se mora ob izdaji ljubljenega odločiti za pravičnost in soditi ljubljenemu ali pa se ga usmiliti. Opraviti imamo z ljubeznijo, ki s seboj prinaša žrtvovanje in odgovornost. Pa ne samo to. Posledice izdaje niso samo osebne, temveč univerzalne in s tem tudi brezčasne,” pravi koreografinja Marjetka Kosovac, ki je postavila Giselle na oder sežanskega Kosovelovega doma. Zato je Myrti dodelila poseben status - kot vila z vsemi nadnaravnimi sposobnostmi Giselle pomaga, da uvidi večno resnico in spozna, da so življenje in smrt eno oziroma del velikega kroga. Tako se Giselle ni potrebno niti odločiti niti soditi, saj sodbe prepusti večnosti.

Koreografinja je sodobnemu času prilagodila ne samo vsebino baleta, temveč tudi plesne tehnike, saj je poleg klasičnih baletnih elementov, s katerimi so navdušile zlasti mlade baletke na špicah, vključila tudi sodobne plesne tehnike z etno notami. Kot sodoben etno ali sodobno klasiko bi lahko, četudi se to morda sliši nelogično, opisali tudi kostume, ki sta jih zasnovali Majain Petra Oblak. Ti po eni strani opredeljujejo značaje glavnih junakov, obenem pa ustvarjajo zaokroženo celoto.

Za plesni del baleta so poskrbeli ljubiteljski plesalci. Kar 140 se jih je zvrstilo na odru, od začetnikov, starih komaj tri leta, do baletk z več kot desetletnim stažem. Ni bilo lahko združiti v predstavo plesalce, ki sicer vadijo ločeno, v štirih društvih: ŠKUD 15. februar Komen, SKD Igo Gruden Nabrežina, Baletno društvo Sežana in SKD France Prešeren iz Boljunca.

Maja in Petra Oblak sta zasnovali več kot 140 kostumov.
Maja in Petra Oblak sta zasnovali več kot 140 kostumov. Gregor Meglič, Studio MEG