Presunljiva igra v obkoljenem Sarajevu
Dolg in navdušen aplavz so doživeli igralci Jugoslovanskega dramskega gledališča iz Beograda, ki so s predstavo Elijev stol(po istoimenskem romanu hrvaškega pisatelja Igorja Štiksa je dramatizacijo opravil Darko Lukić) predsinočnjim gostovali v koprskem gledališču, ki je bilo kljub nedeljskemu večeru polno.
KOPER> Sicer miniaturna predstava za šest igralcev in šest stolov v režiji Borisa Liješevića, pretanjena z minimalizmom scene, rekvizitov in kostumov, je po mogočnosti čustvenih vzgibov v igralskih interpretacijah presunljiva. Igralca Svetozarja Cvetkoviča v vlogi Richarda Richterja in Majo Izetbegović, ki igra Almo Filipović, bodo gledalci zaradi prefinjenih in psihološko izjemno poglobljenih vlog za dolgo ohranili v spominu.
Roman Elijev stol Igorja Štiksa, po katerem je bila narejena dramatizacija in zatem še priredba predstave, zagotovo tudi sodi med najboljše romane, ki se ukvarjajo z vojno in osebno tragedijo v njej. Predstava je namreč enkratna obsodba Evrope, ki se je delala neumno, ko so leta 1992 Sarajevo obkolili in bombardirali, ter hkrati usodna v pretresljivi zgodbi njenih protagonistov, ki izgovarjajo pravzaprav večno resnico o vojaški nesmiselnosti in prekletstvu, ki doleti posameznika. Predstava se sicer ukvarja s težko snovjo, a ni težaška, v tragedijo “drvi” počasi, duhovito, presenetljivo. Povezovanje naracij z živim dialogom je naravno; sočasno namreč teče dejanje in pripoved o tem, kar se je ali se bo zgodilo. Predstavo gledalec “prebira”, kot se je o njej pred časom izrazil njen režiser Liješević. Ta v nedeljo zvečer ni skrival navdušenja nad koprskim občinstvo, ki je igralce za odlično upodobitev oseb Elijevega stola zelo toplo nagradilo.MAJDA SUŠA