Ne le na spletu, tudi na televiziji
Če je Gledališče Koper v prvem valu epidemije kot prvo med slovenskimi gledališči svoje dejavnosti preselilo na svetovni splet, se je v jesenskem valu s svojimi obiskovalci po mobilnih telefonih povezalo tudi v živo, del programa pa namenilo gledalcem pred televizijskimi zasloni; ti lahko na TV Koper še vedno spremljalo uprizoritve koprskega gledališča in pogovore z igralci.

Čas vnovičnega zaprtja slovenskih gledališč je koprsko gledališče spet dočakalo v polni “bojni” pripravljenosti in z dobro načrtovano strategijo znova realiziralo večino načrtovanega programa za jubilejno sezono. Še pred ponovnim zaprtjem gledališke hiše za obiskovalce jim je v izolskem kulturnem domu uspelo premierno uprizoriti Eldridgeovo komedijo Začetek, napovedani niz uprizoritev in pogovorov z igralci pod skupnim naslovom Moč igre pa so si gledalci namesto v mali dvorani na Verdijevi ulici lahko pet petkovih večerov zapored ogledali v neposrednem spletnem prenosu na facebook profilu in na youtube kanalu Gledališča Koper. Spremenjenim okoliščinam so koprski gledališčniki prilagodili tudi Skok v pravljico z Igorjem Štamulakom, niz delavnic prebiranja pravljic za najmlajše. Te so v koronskih časih zaživele v novi, scensko bogatejši podobi, z uporabo mobilnih telefonov pa tudi v interakciji z mladim občinstvom pred računalniškimi zasloni ali zasloni pametnih telefonov.
Skok v pravljico sooblikujejo gledalci
Izhodišče Skoka v pravljico ostajajo priljubljene zgodbe iz bogate skrinje domačega in tujega pravljičarstva, ki jih prebira in pripoveduje igralec Igor Štamulak. V nasprotju s Skokom v pravljico, ki je v prvem koronskem valu v neposrednem spletnem prenosu potekal najprej iz Pirana, nato pa iz male gledališke dvorane, so ga zdaj v koprskem gledališču preselili na oder velike dvorane. Tu so se Igorju v različnih “vlogah” pridružili prav vsi ustvarjalci koprskega gledališča; bodisi kot igralci, režiserji, tekstopisci, kostumografi, scenografi bodisi kot snemalci, oblikovalci zvoka, televizijski režiserji in ustvarjalci grafike.
Z dodajanjem novih vsebin, ki jih s telefonskimi klici sooblikujejo mladi gledalci - ti so pomagali žalostnemu polhku izbrati barve za “vesel” klobuk, razbojniku Ceferinu napisati prijazno pismo mami, se naučili gnesti testo ter speči piškote po njihovi izbiri -, so v Gledališču Koper k ogledu prvih štirih spletnih Skokov v pravljico v živo privabili več kot 600 otrok, največ med njimi prav preteklo soboto, ko so otroci najprej prisluhnili pravljici o modrem piščetu, nato pa dočakali obisk Dedka Mraza, ki so mu hiteli zatrjevati, da so bili vse letošnje leto zelo pridni.
“Čeprav vemo, da otroci zaradi šolskih in obšolskih dejavnosti preživijo veliko, pogosto celo preveč časa pred računalniškimi zasloni, sem vesel, da ob sobotnih dopoldnevih pokukajo tudi k meni v gledališče in se prepustijo gledališki domišljiji in viziji. Ta je v živo sicer drugačna, a tako kot nas lahko preseneti gledališče, me preseneča tudi odziv otrok in staršev,” je po sobotnem “skoku” v pravljico povedal igralec Igor Štamulak, ki v prepoznavnem rdečem žametnem fraku in z melono na glavi že desetletje nastopa v vlogi pripovedovalca: “Radoveden sem, kdo se bolj veseli pravljice, jaz ali oni. Zanje in zame je to najbrž edini stik z zunanjim svetom.”
V Gledališču Koper obljubljajo, da bodo s Skokom v pravljico v novoletnem vzdušju nadaljevali vse do konca decembra oziroma najpozneje do ponovnega odprtja gledališča.
Na facebooku roman, na TV Koper posnetki predstav in pogovori z igralci
V koprskem gledališču pa ob koncu leta niso poskrbeli le za otroke, temveč tudi za odraslo občinstvo. Zamudniki cikla uprizoritev in pogovorov z naslovom Moč igre so si prve tri ponovitve na Televiziji Koper lahko že ogledali v preteklih tednih, zadnji - Pinterjev Jašek in Partljičeva Točno opoldne - bosta skupaj s pogovori na ogled še ta in prihodnji četrtek na Televiziji Koper.
Na facebookovem profilu Gledališča Koper lahko od 7. decembra pa vse do začetka januarja prihodnje leto ob ponedeljkovih, sredinih in petkovih večerih prisluhnete odlomkom iz romana primorskega pisatelja Vanje PeganaPisatelj, Adam in pilot. Nagrajeni roman, katerega dogajanje je postavljeno v Piran, v mesto, ki ga avtor podoživlja na tri različne načine in pri tem ostaja zvest zgodovinskemu kontekstu, bo v petnajstih nadaljevanjih bral dramski igralec Rok Matek.
Čeprav v gledališču že snujejo program za januarsko predvajanje na spletu, upajo in si želijo, da se bodo ukrepi dovolj sprostili, da bodo gledalcem in prijateljem lahko znova odprli vrata gledališke dvorane.