Miha Baloh (1928-2022): Spomin na “tržaškega princa”

Kultura
, posodobljeno:

V začetku decembra se je v 95. letu poslovil Miha Baloh, filmski in dramski igralec, ki je s svojimi vlogami zaznamoval tudi tržaško gledališče.

Miha Baloh s Štefko Drolc v Pohujšanju na odru SSG leta 1953
Miha Baloh s Štefko Drolc v Pohujšanju na odru SSG leta 1953Slovenski gledališki inštitut

Ljubezen med Miho Balohom in Štefko Drolc se je vnela na odru tržaškega gledališča. Kljub temu, da sta se gledališka in filmska zvezdnika v določenem trenutku razšla, je on pokleknil pred njo ob njenem osemdesetem rojstnem dnevu v ljubljanski Drami in s tem dejanjem poudaril njeno umetniško in človeško veličino. Skupaj sta soustvarila zlato dobo izjemnih uprizoritev v Slovenskem narodnem gledališču v Trstu, kamor ga je z nezmotljivim občutkom za talent privabil režiser Jože Babič. Ob igralskih sposobnostih je bil Baloh zelo fascinanten človek, ki so ga v Trstu imenovali Princ. Med skupnimi podvigi z Drolčevo izstopata predstavi Pohujšanje v dolini šentflorjanski (v kateri je Baloh debitiral na tržaškem odru leta 1953 v vlogi Petra), in Brez tretjega Milana Begovića (v sezoni 1955/56).

V petdesetih letih prejšnjega stoletja je Baloh, rojen leta 1928 na Jesenicah, zaključil študij na AGRFT v Ljubljani. Delo v tržaškem gledališču je izoblikovalo v sedmih, intenzivnih sezonah njegovo umetniško osebnost, ki je kasneje zablestela predvsem v filmu in v ansamblu ljubljanske Drame, kjer je igral do upokojitve leta 1987. Trsta se je Baloh kasneje spominjal v intervjujih zaradi delovnih ritmov, saj je odigral osem premier v vsaki sezoni in se je za nizko plačo trudil, da bi s svojim delom pripomogel k ohranitvi slovenskega jezika.

Vodstvo SSG je ob njegovem slovesu decembra letos napisalo: “Klanjamo se spominu velikega igralca, ki je svojo igralsko pot začel prav v Trstu v petdesetih letih prejšnjega stoletja, ko je ta prostor bogatil s slovensko besedo, odrskim žarom in prezenco. Skupaj z ostalimi člani igralskega jedra je osmišljal in nadaljeval slovensko gledališko prisotnost in tradicijo v povojnih letih v mestu v zalivu.”