Renata Vidič

Mesec v znamenju zbiranja osebnih zgodb

Kultura
, posodobljeno: 27. 11. 2025, 9:09

V prvi polovici oktobra se je začela prva faza mednarodnega projekta Storyline Discovery/Mi poveš zgodbo?, ki nastaja v sodelovanju s švedskim gledališčem Teatron, srbskim DAH Teatrom in slovenskim Gledališčem Koper. Omenjena tri gledališča razvijajo skupno gledališko metodo, ki jo bodo izvajali v vseh treh državah enako, v treh sklopih gledaliških delavnic, namenjenih mladim, starim od 13 do 30 let.

Mi poveš zgodbo ples plesna predstava Gledališče Koper

Z gledališkimi orodji se mladi lahko izrazijo.

Foto: Renata Vidič

Udeleženci bodo najprej na šestih delavnicah v Srbiji, Sloveniji in na Švedskem oblikovali skupne temelje dela ter začeli ustvarjalni proces za oblikovanje zgodb. Prvi sklop delavnic bo namenjen spoznavanju udeležencev, vajam za krepitev skupine, ustvarjanju povezanosti in zaupanja, kar predstavlja temelj za nadaljnje skupno ustvarjalno delo.

Pomemben del uvodnih delavnic je opolnomočenje mladih z umetniškimi orodji, s katerimi lahko izrazijo sebe in oblikujejo odrsko umetnost. To obsega igralske tehnike in prakse kreativnega pisanja, mimične, plesne in gibalne tehnike, delo s telesom, glasom in izrazom; improvizacijo, ustvarjalne naloge, glasbo in ritem.

Nastajanju skupine bo vzporedno sledilo zbiranje osebnih zgodb. Z različnimi “devising” pristopi, ustvarjalnimi nalogami in vajami kreativnega pisanja bodo mladi povabljeni, da delijo svoje zgodbe - v celoti, po delih ali pestrih različicah. Pri tem procesu bodo organizatorji in pedagogi poskrbeli za popoln nadzor mladih nad tem, kaj želijo deliti, nad spoštovanjem integritete in osebnih meja, nad varnim in podpornim okoljem za izražanje.

Različnost, ki se združi v nekaj močnejšega

Mednarodno delavnico v Kopru obiskuje 27 tečajnikov in številnim med njimi je zavedanje, da so del projekta, odprlo povsem nov pogled na gledališko delo v skupini: “Čeprav sem igralka že vrsto let, sem tukaj prvič res opazila, kako noro je, da smo lahko med seboj tako različni, pa vseeno vedno pridemo do enakega cilja. Prav ta raznolikost mi je pokazala, kako pomembna je dinamika znotraj skupine in kako vsak prinese nekaj svojega, drugačnega, in kako se ta različnost v resnici združi v nekaj še močnejšega. Veliko sem se naučila o tem, kako poslušati, kako se odzvati in kako graditi skupaj, ne samo kot posameznik,” pripoveduje udeleženka delavnice Eneja Elizabeth Božič ter doda: “Vsak konec tedna se znova zavem, da je učenje v gledališču neskončen proces. Čeprav imam za sabo že leta izkušenj, mi je ta projekt dal čisto nov vpogled v ustvarjanje, sodelovanje in rast. In ravno to mi je pri projektu najbolj všeč, da ob različnosti najdemo skupen izraz, skupno zgodbo in skupen uspeh.”

“Tovrstni projekti mlade spodbujajo ter jim ponujajo čas in priložnost za ustvarjalnost, sodelovanje in oblikovanje skupnosti, kar v današnjem času primanjkuje.”

Blažka Šifrar

udeleženka delavnice

V projekt prav tako verjame še ena udeleženka delavnice, Blažka Šifrar: “Menim, da tovrstni projekti mlade spodbujajo ter jim ponujajo čas in priložnost za ustvarjalnost, sodelovanje in oblikovanje skupnosti, kar v današnjem času primanjkuje. Predvsem odpirajo prostor za učenje sodelovanja, izražanja mnenj in grajenja odnosov, ki temeljijo na zaupanju, pristnosti in odgovornosti do sveta, ne pa na interesu lastnega jaza.”

Naslednji korak je začetek umetniškega oblikovanja izluščenih zgodb. Pod vodstvom profesionalnih gledaliških ustvarjalcev bodo mladi raziskovali, kako lahko svoje zgodbe telesno, odrsko in ustvarjalno preoblikujejo ter izrazijo. Pri tem bodo preizkušali različne oblike performansa, umetniške jezike in estetike.

V celotnem obdobju delavnic se bodo mladi srečevali z raznolikimi metodami in umetniškimi praksami.

Reference, na podlagi katerih nastaja nova metoda, so med drugimi: Augusto Boal, Viola Spolin, Jerzy Grotowski, DAH Theatre, Keith Johnstone, Lee Strasberg, Mihail Čehov, Stanislavski, Craig Weston, Jacques Lecoq, Scott Fielding in Drama Menuin. •