Kapljice med svetovi vabijo k čuječnosti

Kultura
, posodobljeno: 22. 10. 2025, 19:58

Vsestranska ustvarjalka Nataša Gregorič Nabhas iz Šempetra pri Gorici trenutno razstavlja v Muzeju Kraška hiša v Repnu v Italiji.

nek podpis pod fotko

V Muzeju Kraška hiša je razstavljenih 37 del akademske slikarke Nataše Gregorič Nabhas.

Foto: Ana Cukijati

REPENTABOR > Razstava nosi naslov Kapljice med svetovi, podnaslov pa izdaja, da je avtorica med snovnim in subtilnim našla vizualni dialog prisotnosti, zato vabi obiskovalce k čuječnosti. Ogled skupno 37 unikatnih del se premika v smeri urinega kazalca skozi štiri tematske sklope, ki sledijo elementom in stanjem zavesti.

“Razstava je vizualno potovanje skozi dimenzije snovnega in subtilnega. Barve se ne razlivajo zgolj po platnu, temveč kapljajo v svetove: med bitja, med elemente, med tišino,” pojasni Nataša Gregorič Nabhas.

Umetnica, ki živi in ustvarja v Šempetru pri Gorici, s svojo prepoznavno tehniko alkoholnih črnil, akvarela in mešanimi mediji ustvarja barvne tokove, ki se gibljejo med vidnim in nevidnim, med telesnim in dušnim. “Vsaka slika je kot kaplja zavesti, ki se dotakne prostora med svetovi, tam, kjer se zemlja, zrak in svetloba ne le stikajo, temveč nosijo notranje pokrajine. Elementi se ne predstavljajo kot ločene entitete, temveč kot kapljice v nenehnem dialogu,” razloži.

Za obiskovalce razstave je to posebno doživetje, saj ne gledajo zgolj slik, ampak potujejo skoznjo, kot skozi pokrajino, ki diha navzven in navznoter.

Vsaka kaplja je trenutek

Obiskovalec je prisoten v trenutku, pozoren na vsak odtenek, vsak premik barve, vsak prostor med oblikami. “V stanju čuječnosti ne opazuje, ampak doživlja,” dodaja vsestranska umetnica, ki je na razstavo v Kraški hiši uvrstila 24 umetniških slik na platnu, gessoboard, aluminij v mešani tehniki (risba grafit ali monoprinti v kombinaciji z akvarelno tehniko slikanja in doma izdelanimi barvami; pigmenti, alkoholom, akrilom itd.) ter poslikani odlitki kot slikarska izbira podlage. Dodala je še tri jabolka in deset organskih oblik, kamnov, vsa dela pa so nastala med leti 2020 in 2025.

Tudi postavitev v prostor ima svoj pomen. “Obiskovalec vstopi na eni krajši strani prostora in se premika v smeri urinega kazalca skozi štiri tematske sklope, ki sledijo elementom in stanjem zavesti: vhod - bitja (zrak) - obrazi (voda) - narava (zemlja) - svetloba (ogenj). Gledalec potuje skozi elemente, ki se ne ločujejo, temveč kapljajo drug v drugega. Vsaka slika je kot energetska točka, ki odpira vrata v subtilne svetove,” razodene in dodaja, da Kapljice med svetovi prinašajo sporočilo čuječnosti, zato obiskovalcem svetuje: “Vstopite tiho. Ne iščite pomena. Dovolite, da vas najde občutek. Vsaka kaplja je trenutek. Vsaka slika je dihanje. Med svetovi ni razdalje. Le prisotnost, ki se zgodi, ko se ustaviš. Barve ne govorijo. Barve poslušajo. Ta prostor ni le galerija. Je polje. Je vibracija. Je povabilo k čuječnosti.” •