Iluzije, ki spravljajo v dvom
Kultura
07. 12. 2018, 13.16
, posodobljeno: 18. 12. 2018, 19.08
Vizualna umetnica Špela Volčič iz Mirna je v solkanski galeriji Gong predstavila svoj zadnji večmedijski projekt Et fiat lux s podnaslovom About being dead even before being alive. Vključuje dva sklopa fotografij in fotografsko instalacijo. Za ta projekt je lani prejela nagrado Lanfranco Colombo, septembra pa ga je predstavila na 27. festivalu fotografije Sifest v Italiji.
SOLKAN
>
Špela Volčič je 34-letna vizualna umetnica in fotografinja iz Mirna, ki je svoje znanje in izkušnje pridobivala predvsem v tujini. Po zaključeni Srednji šoli za oblikovanje in fotografijo v Ljubljani se je leta 2004 preselila v Milan, kjer je diplomirala iz fotografije. Leta 2011 je prejela štipendijo kulturnega ministrstva, ki ji je omogočila nadaljnje izobraževanje na Univerzi IUAV v Benetkah, kjer je leta 2013 diplomirala iz sodobne vizualne umetnosti. Leta 2017 je prejela prvo nagrado na festivalu SIFEST - Savignano immagini festival.
Osrednji koncept projekta je svetloba
Svoja dela je že večkrat razstavljala na samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini, trenutno pa je svoj zadnji večmedijski projekt Et fiat lux s podnaslovom About being dead even before being alive, ki vključuje dva sklopa fotografij in fotografsko instalacijo, postavila na ogled v galeriji Gong v Solkanu.
Kustosinja razstave Nataša Kovšca o umetnici pove, da se izraža v različnih ustvarjalnih medijih, zlasti fotografiji, videu, risbi, skulpturi in instalacijah, ki jih v svojih projektih pogosto povezuje. “Uporablja različne materiale, kot so kruh, keramika, sintetični materiali in plastika, ki jih kiparsko preoblikuje tako, da se v njihovih pregibih in gubah ustvarjajo napetosti, ki ponazarjajo različne življenjske situacije in odnose v sodobni družbi,” med drugim piše kustosinja. V svojih delih Volčičeva prepleta realnost in fikcijo, vidno in nevidno, resnično in dvoumno, s tem pa spodbuja gledalca k poglobljenemu opazovanju podob, ki nas obdajajo v vsakdanjem življenju.
Naslov za projekt Et fiat lux je umetnica povzela po citatu iz Géneze v Svetem pismu. “Svetloba je namreč ne le najpomembnejši, ampak tudi povezovalni element projekta,” pojasnjuje Špela Volčič in doda, da je tokrat uporabila fotografijo kot medij za izražanje. “Svetloba je celoten koncept, ki združuje vse tri segmente projekta. V prvem delu sem rože osvetlila s tehniko chiaroscuro, saj prehajajo iz teme in se tako navezujejo na baročno slikarstvo. V zadnjem delu pa je luč tista, ki riše podobe, in svetloba je prispodoba za rože,” opiše svoj projekt.
Razbite iluzije in dvomi o pravih rožah
“S podnaslovom razstave pa želim v ljudeh spodbuditi razmišljanje o tem, kar vidijo. Pojavi se iluzija, dvom v fotografiji sami, ker naj bi predstavljale nekaj 'realnega', saj rože so realne, a nas spravijo v dvom, ali so prave, ker so plastične,” sklene.
Osrednji motiv fotografij iz serije Et fiat lux so cvetlična tihožitja, narejena iz plastičnega cvetja, ki so zelo premišljeno osvetljena. Dela se v oblikovnem in filozofskem smislu navezujejo na barok. Avtorica s tihožitji poudarja nasprotje med videzom in resničnostjo, originalom in ponaredkom, pa tudi artefaktom in kičem, obenem pa izpostavlja problematiko globalne ekonomije.
“V drugi fotografski seriji After Et Fiat Lux ima svetloba še pomembnejšo vlogo. Avtorica oblikuje ikebane samo iz različnih vrst zelenja, cvetove pa nadomeščajo svetlobni madeži, ki dajejo posnetkom videz abstraktnih podob,” še pojasni kustosinja.
Raziskovalni vidik svojega ustvarjanja izraža Špela Volčič tudi v fotografski instalaciji Brez naslova (Tesla), ki prehaja v polje skulpture, saj podoba prikazuje avtoričin delovni studio, v katerem aranžira in fotografira ikebane. Umetnica z reklamnim stojalom, povezanim s Teslovim generatorjem, razkriva gledalcu celoten proces svojega dela.
Razstava bo v galeriji Gong, ki je odprta od ponedeljka do petka med 9. in 17. uro, na ogled do 27. decembra.