Ciciban je raznolik - tako kot otroci
Na prste ene roke lahko naštejemo reči, ki so že generacije stalnica v obdobju odraščanja otrok ter njihovega spoznavanja s svetom pisane besede, in revija Ciciban je zagotovo ena izmed njih. V osemdesetletni zgodovini revije se je na čelu revije zvrstila pisana paleta vrhunskih urednikov, mi pa smo se pogovarjali z aktualno generacijo. Maja Žugič, Nana Kisel in Žiga Kosec spregovorijo o tem, kako je v 21. stoletju ustvarjati revijo, ki ima tako močno tradicijo in najzahtevnejše bralce - otroke.
Uredniški kolektiv Cicibana nadaljuje 80-letno tradicijo svojih predhodnikov.
Foto: UjkKako razumete vlogo Cicibana danes v primerjavi z njegovo vlogo v 80-letni zgodovini revije?
Maja Žugič: “Ko je Ciciban prvič izšel, je bil to zagotovo poseben dogodek, leta 1945 ga je septembra takoj po 2. svetovni vojni na šolske klopi dobilo 82.000 otrok, in vse odtlej neprekinjeno izhaja kot mesečnik. Takrat so ga brali otroci, ki jih je močno zaznamovala izkušnja vojne. Bili so aktivni posamezniki, v vojni so bili tako ali drugače soudeleženi. Mnogi so ostali brez staršev, bratov, sester, Ciciban pa je bil nekaj, kar je nastalo z mislijo nanje, na njihove interese in zanimanja. Ni bilo ne množice knjig ne preobilja igrač, Ciciban je bil za takratnega otroka nekakšen zapik. V naslednjih desetletjih je bil zelo prisoten tudi v šolah, kjer je nadomeščal delovne zvezke, ki takrat še niso bili tako barviti in zabavni, kot smo jih vajeni zdaj. Danes je Ciciban namenjen prostočasni dejavnosti beročih otrok, teh pa je iz leta v leto manj. Še vedno otroku ponuja le najboljše, je pa vse večji izziv starše prepričati, naj z otrokom berejo - začeti morajo že pri Cicidoju! Otrok, s katerim njegov odrasli bere in se z njim ob tem pogovarja, otrok, ki izkusi lepote skupnega branja, bo tudi sam v branju užival. Vemo, da skupno branje vpliva na razvoj besednjaka, socialnega razumevanja, empatije, domišljije, na otrokov celostni razvoj. Se pa ne slepimo. Otrok, s katerim nikoli niso brali, bo Ciciban vrgel v kot - raje bo izbral kaj bolj mikavnega, na primer telefon.”
Si želite prebrati celoten članek?
Hiter nakup z mobilnim telefonom - Dnevni dostop 1,99 EUR
Za nakup dnevnega dostopa do vseh spletnih vsebin pošljite SMS s ključno besedo PN1 na številko 4246.
Plačilo z mobilnim telefonom je omogočeno pri operaterjih Telekom, A1, Telemach, T2 in Bob. Po izvedenem plačilu boste prejeli aktivacijsko kodo, ki jo vpišete v polje spodaj ali na prijavni strani. Nakup je enkraten in ga ne bomo samodejno obnavljali.
Powered by 4EGI
Že imate aktivacijsko SMS kodo?
Vpišite SMS kodo, ki ste jo prejeli po izvedenem plačilu. Po uspešnem vpisu, osvežite stran in uživajte v branju.
Sklenite naročnino na digitalne vsebine Primorskih novic.
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
- Vsakodnevni dostop do zanimivih zgodb iz lokalnega in nacionalnega okolja.
- Podpora visokokakovostnemu novinarstvu.
- Dostopajte do vseh vsebin, kjerkoli in kadarkoli.