Butik: “Komaj po petih letih se lahko začnemo posvečati detajlom”

Kultura
, posodobljeno:

Konec prejšnjega tedna so na Sotočju ponovno doneli ritmi elektronske glasbe. Šesta edicija festivala Butik je bila najambicioznešja do zdaj. Butik je iz samosvoje neznanke, ki se je iz Tolmina po Evropi in dlje širila od ust do ust in od telefona do telefona, brez dvoma postal eden najbolj zaželenih in opaznih festivalov elektronske glasbe na stari celini. Vstopnice so se novembra razprodale v treh dneh, v več kot 55 držav po svetu.

Organizatorji z namenom ohranjanja butičnosti festivala mejo 
obiskovalcev postavijo na 3000 in ne na 5000, kolikor je sicer 
kapaciteta prizorišča.
Organizatorji z namenom ohranjanja butičnosti festivala mejo obiskovalcev postavijo na 3000 in ne na 5000, kolikor je sicer kapaciteta prizorišča.Tine Košiček

TOLMIN > Glede na priljubljenost, ki si jo je festival nabral v tako kratkem času, so bili organizatorji skozi leta primorani delati velike korake naprej, a kot pove soorganizatorka Romina Gerbec, so se komaj zdaj, po petih letih, lahko začeli posvečati detajlom in tisti prvotni idejni želji. “Pred tem smo ves čas skrbeli, da deluje ozvočenje, da se nastopi vrstijo po urniku, ... vse te osnovne stvari. Ko pa celotna ekipa to skozi leta osvoji, končno pridemo do te točke, da se lahko posvetimo malim stvarem, ki festivalu dajo dušo,” razloži Gerbec.

Plošče so se vrtele dan in noč

V minulih dveh edicijah sta tako nastala še dva nova zunanja odra, ki dogajanje nudita tudi čez noč. Tako je letos premierno deloval šotor, imenovan “Living room”, v katerem so delovali člani ekipe ljubljanske ploščarne Big Nose. Z disko kroglo, stropom, prepletenim z baldahini, visečimi vinilkami, orientalskimi preprogami in toplo oranžno svetlobo, je prostor čez dan služil kot kotiček za sprostitev, čez noč pa so sukalci funk, soul, disco in house plošč poskrbeli za zabavo, ki je bila pravi kontrast temnejšim in hitrim ritmom, ki v nočnem času hrumijo iz nekdanjega hotela Paradiso.

Tita Katarina

obiskovalka

“Tu sem četrtič in ta edicija je popolnoma nekaj unikatnega. Hkrati tudi moja najljubša, mogoče je zaradi vremena vse bolj počasno, nikamor se mi ne mudi.”

Že lansko pa je v mini gozdu zrasel “Tranquility stage”. Postavljen med drevesa, viseče mreže, počasi plavajoče luči, umetniške inštalacije in jadra, ta prostor DJ-em dopušča, da se predstavijo v popolnoma drugačni različici. Namenjen je ambientalni glasbi, ki jo obiskovalci poslušajo sede ali leže, kjer nabirajo energijo za nadajlnje poplesavanje ali za pomiritev pred spancem. Prav tam smo srečali Toma in Brama iz Amsterdama. Na Sotočje sta prišla prvič. “Butik ima določen čar, ki ga kakšni večji, masovni festivali v Angliji ali Nizozemskem izgubijo. Kdaj takšni festivali postanejo skoraj preveč popolni, sterilni. Mislim, da je ta trenutek za Butik zlati čas, ker je tik pred tem, da eksplodira,” sta dejala Nizozemca. Organizatorji se tega zavedajo in prav z namenom ohranjanja butičnosti mejo obiskovalcev postavijo na 3000 in ne na 5000, kolikor je sicer kapaciteta prizorišča.

Z občino dobro sodelujejo

“Tu sem četrtič in ta edicija je popolnoma nekaj unikatnega. Hkrati tudi moja najljubša, mogoče je zaradi vremena vse bolj počasno, nikamor se mi ne mudi. Lepo je videti opremsko rast festivala in zmeraj večjo mednarodno raznolikost publike, letos je recimo veliko Avstralcev,” je povedala stalna gostja Tita Katarina iz Ljubljane, ki upa, da se bo na Butik lahko vračala še v prihodnje. Glede tega so, vsem črnim napovedim, ki jih beremo v medijih o festivalih na Sotočju po letu 2027 navkljub, optimistični tudi organizatorji. “Do takrat je še veliko časa in nihče ne ve, kaj se lahko v tem obdobju zgodi. Odlok, ki je v veljavi sedaj, dobro deluje za nas in občino, s povišanjem taks tudi shajamo. Radi vidimo, da se ta denar smiselno porabi in verjamemo v sodelovanje z občino še v prihodnje,” je zaključila Romina Gerbec.

Na letošnjem festivalu se je zvrstilo več kot 75 izvajalcev, med njimi trije Primorci; Idrijčan Eliaz in BricaZvèn ter Jaša Bužinel.

Organizatorji z namenom ohranjanja butičnosti festivala mejo 
obiskovalcev postavijo na 3000 in ne na 5000, kolikor je sicer 
kapaciteta prizorišča.
Organizatorji z namenom ohranjanja butičnosti festivala mejo obiskovalcev postavijo na 3000 in ne na 5000, kolikor je sicer kapaciteta prizorišča.Tine Košiček
Tita Katarina
Tita KatarinaTine Košiček
Organizatorji so glede prihodnosti festivala precej optimistični.
Organizatorji so glede prihodnosti festivala precej optimistični.Tine Košiček
Poseben čar festivalu daje tudi mistično sotočje Soče in Tolminke.
Poseben čar festivalu daje tudi mistično sotočje Soče in Tolminke.Tine Košiček