Aegis Carminis: Praznik zborovske umetnosti, učenja in povezovanja
V koprski dvorani Sv. Frančiška Asiškega so ta teden priredili četrti mladinski zborovski festival Aegis Carminis, ki skrbi za promocijo vokalne glasbe 20. in 21. stoletja.
Nastopila sta tudi Komorni zbor Vikra iz Italije ter zbor ljubljanskega Konservatorija za glasbo in balet
Foto: Suzana Čopi Staniši蓎elimo izpostaviti moč sobivanja kultur in preplet idej, ki jih odpira glasba - kot univerzalni jezik čustev, razumevanja in skupnega ustvarjanja. Bili smo del zgodbe, ki ni povezovala le glasbenikov, temveč tudi ljudi in kulture...” je uvodoma dejal Ambrož Čopi, dirigent, skladatelj, pedagog in umetniški vodja festivala.
Letošnji tekmovalni program je sledil viziji promocije vokalne glasbe 20. in 21. stoletja. Poseben poudarek je bil na delih slovenskih in italijanskih skladateljev. Festival so oblikovali, poleg tekmovanja zborovskih dirigentov, tudi trije izvrstni koncertni večeri.
Na prvem koncertnem večeru sta nastopila dva zbora. Najprej se je s slovenskimi skladatelji predstavil Dekliški zbor Glasbene šole Koper, ki združuje dekleta, ki so skupaj že več kot 15 let pod vodstvom Maje Cilenšek. Zbor koncertira po Evropi in dosega vrhunske rezultate na mednarodnih tekmovanjih. Dekleta so znana predvsem po krstnih izvedbah del slovenskih skladateljev. Na koncertu so zvedle dela Andreja Makorja, Pavleta Merkuja in Ambroža Čopija.
Drugemu zboru, ONE Choir iz Singapurja, je dirigirala Lim Ai Hooi. Zbor, ki združuje 45 pevk in pevcev, je na mednarodnih tekmovanjih prejel pomembna priznanja. V Južni Afriki je denimo prejel naziv Svetovnih prvakov. Zbor sodeluje z mednarodno priznanimi dirigenti in ustvarja nove projekte. V Kopru so navdušili s poudarjenim, sproščenim in prijaznim pevskim komuniciranjem z občinstvom in z zanimivo izvedbo slovenske ljudske pesmi 'Eno rožco jaz imam' koprskega skladatelja Andreja Makorja.
Ljubljanski “zbor sveta”
V torek je nastopil Mladinski pevski zbor Glasbene šole Koper, ki ga je pred dvema desetletjema ustanovila Maja Cilenšek. Zbor se ponaša s številnimi krstnimi izvedbami del slovenskih avtorjev, kot so Uroš Rojko, Amrož Čopi, Matej Bonin in Andrej Makor. Zbor redno sodeluje kot demonstracijski zbor na tekmovanju Carmini Aegis. “Malokateri zbor se spopada s tako zahtevno literaturo in jo izvaja na tako visoki ravni. Njihova muzikalnost, izraznost in zrelost so navdih,” je o zboru povedal Čopi.
Koprskemu zboru je sledil Mešani mladinski pevski zbor Emil Komel iz Gorice, ki ga od leta 1913 vodi David Bandelj. Zbor se ponaša odličnimi rezultati in medaljami na raznih tekmovanjih. Poleg zborovskih del izvaja tudi obsežnejša dela skladateljev Vivaldija, Bacha, Gjeila… Pogosto sodeluje s priznanimi orkestri. Na koprskem koncertu so izvrstno zvenela dela Marija Kogoja, Andreja Makorja, Roberta Brisottija, Bruna Bettinellija, Štefana Maurija, Patricka Quaggiatija in B. G. Vouvkove.
Sredin večer je odprl komorni zbor Vikra iz Italije, ki ga vodi Petra Grassi in deluje pod okriljem Glasbene matice v Trstu. V njem pojejo slovenski in italijanski pevci. Prejel je številne najpomembnejše zborovske nagrade, vključno z Grand Prix Seghizzi. Letošnji festival je zaključil zbor Konservatorija za glasbo in balet iz Ljubljane pod vodstvom Ambroža Čopija. Zbor je pomemben promotor mlajše generacije slovenskih skladateljev. Osvojil je vrsto nagrad na mednarodnih tekmovanjih. Redno nastopa na festivalih v Evropi in Aziji. Zbor je v Hongkongu prejel zlato priznanje, razglasili pa so ga tudi za “Choir of the World.”
Mednarodno tekmovanje zborovskih dirigentov
Letos so se za priznanja v A-kategoriji potegovali mladi dirigenti iz Nemčije, Tajvana, Slovenije, Litve, Švice, Hong Konga, Južne Koreje in Litve. V B-kategoriji so se predstavili dirigenti iz Slovenije, Italije, Indonezije in Južne Koreje. Člani mednarodne ocenjevalne komisije so bili dirigenti in skladatelji iz Singapurja, Španije, Indonezije, Slovenije in Južne Afrike.
Demonstracijski zbor na tekmovanju dirigentov je bil Mladinski pevski zbor koprske glasbene šole. “Interpretacija in komunikacija mladih dirigentov z zbori je bila letos izjemna. Poleg obvezne skladbe, ki so jo morali izvesti brez predhodne vaje, so morali pokazali svojo interpretativno moč in sposobnost nadgradnje skladb,” je še povedal Ambrož Čopi.
V finale so se uvrstili Jakob Ivačič iz Slovenije, Natali Kazalauskait iz Litve in Cyrille Nanchen iz Švice. Najvišje priznanje je komisija podelila mlademu švicarskemu dirigentu.
Raznoteri napotki, ki pojasnjujejo, kako je mogoče vzgojiti glas, so vedno precej problematični. Vsak pevski pedagog, tudi zborovski, se namreč opira na lastne izkušnje, na lastne uspehe in na uspehe svojih učencev, zato je jasno, da v literaturi ne zasledimo enotnih pedagoški načel. •