Prvi jesenski nalivi zahtevajo previdnost voznikov

Prve (pred)jesenske nevihte in obilni nalivi vedno vplivajo tudi na prometno varnost in seveda na pretočnost cest. In deževja v tem času niso več enaka kot tisti nalivi, ki so značilni za poletni čas.

Če z vozilom zapeljete v vodo s hitrostjo, ki je pnevmatike ne 
morejo več izpodriniti skozi kanale (profil), potem pride do 
splavanja in pnevmatika izgubi stik s podlago in “zaplava” po 
vodni površini. Voznik je tako nenadoma le še potnik! Foto: Tomaž Primožič/FPA
Če z vozilom zapeljete v vodo s hitrostjo, ki je pnevmatike ne morejo več izpodriniti skozi kanale (profil), potem pride do splavanja in pnevmatika izgubi stik s podlago in “zaplava” po vodni površini. Voznik je tako nenadoma le še potnik! Foto: Tomaž Primožič/FPA

SLOVENIJA > V tem času se lahko namreč v določenih območjih tudi temperature spustijo že globoko pod deset stopinj, v višjih legah in gozdovih se pojavlja že prvo odpadlo listje na cesti, svetlobe je preko dneva precej manj, dnevi so občutno krajši. Vse to pa lahko odločilno vpliva na pretočnost cest in še bolj pomembno - na prometno varnost.

Daljša zavorna pot

Nižje temperature lahko tako v kombinaciji z vodo na cesti občutno podaljšajo zavorno pot, oprijem pnevmatik pa lahko dodatno poslabša tudi odpadlo listje na cesti. Svoje pa lahko dodajo tudi prekomerno obrabljene pnevmatike. Če ste jih nazadnje pregledali pred poletjem in od takrat prevozili več tisoč kilometrov, so lahko pnevmatike že izraziteje obrabljene. Ne pozabite - zakonski minimum globine profila (1,6 mm) pomeni skrajno mejo. Toda pnevmatika je takrat že pri koncu! Že pri 2 mm je obrabljenost več kot 90-odstotna, pri 3 mm pa celo 78-odstotna. Vse to pomembno vpliva na obnašanje vašega vozila, na lego in predvsem zavorno pot, še najbolj v mokrem in v nalivih. Zato pri Agenciji za varnost prometa svetujemo: redno preverjajte pnevmatike, ne le izrabljenost, temveč tudi pravilen pritisk.

Če vozilo “zaplava” po cestišču, ostanite mirni, zadržite smer in zmanjšajte hitrost. Toliko, da pnevmatike spet dobijo oprijem - zaviranje pa seveda nima nobenega učinka.

Splavanje je kritično!

K temu je treba dodati še nevarnost splavanja (akvaplaninga) zaradi deževij, ki niso več kratka in intenzivna, pač pa dolgotrajnejša in bolj obilna, s tem pa se poveča tudi količina vode na cestah, ki je še posebej nevarna za splavanje v kolesnicah. In kako se izogniti splavanju ali akvaplaningu? Če z vozilom zapeljete v vodo s hitrostjo, ki je pnevmatike ne morejo več izpodriniti skozi kanale (profil), potem pride do splavanja in pnevmatika izgubi stik s podlago in “zaplava” po vodni površini. Voznik je tako nenadoma le še potnik!

Najbolj pomembno je preventivno predvidevanje in zmanjšanje hitrosti. Splavanje je mogoče pri naraščanju hitrosti tudi občutiti kot nenavadno lahkotnost volana. Če se vam to zgodi, potem predvsem ostanite mirni, zadržite smer in zmanjšajte hitrost. Toliko, da pnevmatike spet dobijo oprijem - zaviranje pa seveda nima nobenega učinka. Zato pri Agenciji za varnost prometa svetujejo - ob nalivih prilagodite hitrost razmeram na cesti in povečajte varnostno razdaljo.

Močni in dolgotrajni nalivi lahko povzročijo naraščanje potokov in rek in poplavljanje cest, zato bodite previdni tudi ob morebitnem prečkanju poplavljenega območja. Še najbolje, da ustavite vozilo in se od blizu prepričate, kako hitra in globoka reka ali potok na mestu, kjer je poplavilo cesto.

Preprečite zarositev stekel

Biti viden je ključnega pomena v prometu, vendar tudi dobro videti pomeni pravočasno reagirati. Zatorej poskrbite za pravilno delovanje svetlobnih teles pa tudi za pravilno delovanje sistema prezračevanja in klimatizacije, stanje stekel, predvsem vetrobranskega in seveda brisalcev. V obdobju intenzivnega dežja se vlaga poveča tudi v kabini avtomobila, zato je nujno delovanje klimatske naprave in prezračevanja, da ne pride do zarositve stekel. Če se vam to pogosto dogaja, potem je lahko čas tudi za menjavo kabinskega filtra, hkrati pa morate dobro očistiti tudi notranji del vetrobranskega stekla, kjer se sčasoma nabere mikroskopski sloj umazanije, ki je še najbolj vidna ponoči kot nevarno bleščanje ob svetlobi žarometov nasproti vozečih vozil.

Pazite na ranljive udeležence

Ob dnevih intenzivnega deževja je kolesarjev seveda opazno manj na cestah, toda zagotovo boste srečali kakšnega, posebej v bližini urbanih središč. Ob prehitevanju povečajte razdaljo, zmanjšajte hitrost, upoštevajte, da vas kolesar morda ne vidi niti ne sliši. Vsekakor pa imejte v mislih tudi, da ga v nepravem trenutku ob prehitevanju lahko tudi zalijete in povzročite padec. Bodite obzirni tudi do pešcev, ki ravno tako ne želijo videti vode izpod vaših koles, ter vozite mimo njih obzirno in počasneje. Zato pri Agenciji za varnost prometa svetujejo vsaj dodatno mero pozornosti in previdnosti, če morate s svojim vozilom na pot tudi v nevihti in močnem nalivu.


Najbolj brano