Med vožnjo raje govorimo ali preživimo?
Kronika
19. 09. 2023, 15.49
, posodobljeno: 19. 09. 2023, 18.54
Vozimo s spoštovanjem (drive with care) se glasi letošnja kampanja mednarodne avtomobilistične zveze FIA, ki se ji pridružuje tudi naša avto-moto zveza. Kampanja opozarja, da lahko k boljši varnosti na cestah prispeva največ vsak sam. Za začetek z neuporabo telefona tako za volanom kot za krmilom in celo med hojo.
SLOVENIJA
> “Brez mobilnega telefona ne moremo živeti. A zakaj bi zaradi njega tvegali življenje?” se in nas sprašujejo v Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS), ki se je pridružila kampanji mednarodne avtomobilistične zveze FIA, ki združuje 35 avto klubov in 33 držav.
Cilj letošnje kampanje je opozoriti voznike, prav tako pa kolesarje, pešce in vse ostale udeležence v prometu, na nevarnosti, ki jih prinaša uporaba telefona med vožnjo ali hojo. Kot poudarjajo na slovenski avto-moto zvezi, se zaradi telefoniranja med vožnjo ali hojo bistveno poveča tveganje za nesreče.
“Obstaja štirikrat večja verjetnost za nastanek prometne nesreče, če bomo med vožnjo uporabljali mobilni telefon. Veliko voznikov telefon uporablja za navigacijo, pri čemer svetujemo, da cilj poti izberemo, še preden speljemo. Vsa obvestila na telefonu, ki bi nas lahko zmotila med vožnjo, utišajmo z načinom 'ne moti'. In čeprav slovenska zakonodaja telefoniranje med vožnjo, če je v vozilo vgrajena naprava za prostoročno telefoniranje, dovoljuje, v AMZS priporočamo, da med vožnjo telefona ne uporabljamo, saj ta odvrača našo pozornost,” pravi vodja področja varna mobilnost pri AMZS Erik Logar.
Ob tem poudarja, da že trenutek nepazljivosti zaradi telefoniranja med vožnjo lahko pomeni razliko med življenjem in smrtjo. Snovalci letošnje kampanje pa poudarjajo, da telefone med vožnjo uporabljajo tudi pešci, kolesarji, vozniki skirojev, mopedov, celo motornih koles…
Na AMZS-ju vseskozi opozarjajo na nevarnost uporabe telefonov med vožnjo in njihov vpliv na vožnjo tudi sami preverjajo. Pred enajstimi leti so tako predstavili rezultate raziskave, ki so jo opravili v AMZS-jevem centru varne vožnje na Vranskem.
Takrat so ocenjevali reakcijski časi voznikov v dveh pogojih: med telefoniranjem in med običajno vožnjo brez telefoniranja. Ugotovili so, da je reakcijski čas voznika, ki med vožnjo telefonira, približno dvakrat daljši kot čas voznika, ki samo vozi. Zato posebno pozornost temu vidiku namenjajo tudi v svojih programih varne vožnje.
Koliko nesreč se zgodi zaradi telefoniranja ali pisanja sporočil med vožnjo, niti policisti ne morejo z gotovostjo trditi, v nekaj primerih pa so našli jasne dokaze za to. Med drugim tudi v eni od nesreč s smrtnim izidom na Primorskem, ko naj bi voznik kombija pred leti uspel napisati le “Zdaj sem pri...”, nato pa trčil v zadnji del tovornjaka in žal umrl.