Zgodba Ane Frank navdušila in pretresla tudi mlado festivalsko občinstvo

Koprski gledališčniki so minuli teden nastopili v Novem Sadu, kjer so s predstavo Dnevnik Ane Frank na velikem odru Gledališča mladih (Pozorište mladih Novi Sad) odprli 3. mednarodni festival Novosadske gledališke igre, na katerem so se v okviru tekmovalnega programa predstavile profesionalne gledališke produkcije za otroke in mlade iz Slovenije, Srbije, Bolgarije, Češke, Hrvaške in Italije.

Razširjena ekipa Gledališča Koper v družbi novosadske gostiteljice na tamkajšnjem odru.   Foto: Gledališče Koper
Razširjena ekipa Gledališča Koper v družbi novosadske gostiteljice na tamkajšnjem odru.  Foto: Gledališče Koper

Festivalski selektor in direktor Gledališča mladih Aleksandar Ćurčić je s tričlanskim umetniškim svetom pregledal in ocenil več kot sto prijav ter izbral deset uprizoritev iz šestih evropskih držav. “Soglašali smo, da je kakovost uprizoritev prvi in najpomembnejši kriterij za snovanje programa,” je o poteku izbora povedal selektor. S kakovostjo je torej prepričala tudi koprska priredba Dnevnika, ki ga je komaj 13-letna Anne Frank začela pisati ob nemški okupaciji Nizozemske v skrivališču poslovne stavbe v Amsterdamu, kamor se je njena družina skupaj s prijateljsko družino Van Daanovih skrila pred nacisti. Režiserka Renata Vidič je Annine dnevniške zapise režijsko spletla v dramsko-plesno uprizoritev, ki mlade nagovarja z besedilom, plesom (Siniša Bukinac), glasbo (Mirko Vuksanović) in videom (Amar Ferizović).

Dnevnik Ane Frank v produkciji Gledališča Koper nas je navdušil predvsem z izvirnimi rešitvami, s katerimi so čtivo, ki ga poznamo v dnevniški obliki, oblikovali v dramsko-plesno pripoved, ki bi jo mladi razumeli. Prepletanje besedila in plesa tako dobro deluje, da se gledalec lahko popolnoma prepusti doživetju. Vesel in počaščen sem, da bomo slovensko različico besedila videli tudi na našem odru,” je še dodal selektor. Dramsko interpretacijo igralke Tine Gunzek in plesne korake Tjaše Bucik, Siniše Bukinca, Vita Colangela, Patricije Crnković, Noemi Bak ter Luke Ostreža je z dolgim in bučnim aplavzom nagradilo tudi občinstvo, ki je v polni dvorani Gledališča mladih navdušeno vzklikalo: “Bravo!”

Po predstavi se je umetniška zasedba udeležila tudi pogovora z naslovom Mladi kritiki, ki ga je vodila dramaturginja Divna Stojanov. V pogovoru so nastopajoči in režiserka prisluhnili mladim udeležencem gledališke šole, ki deluje pod okriljem Gledališča mladih, in dijakom Srednje baletne šole v Novem Sadu ter odgovarjali na njihova vprašanja.

Strašljiva in očarljiva

Mladi gledališčniki so predstavo opisali kot čudovito in zastrašujočo hkrati, saj so se z Aninim najstniškim pogledom na svet lahko poistovetili, prizori z vojno tematiko pa so jih pretresli. “Šokirana sem. V šoli smo se malo učili o tem, vendar nisem vedela, da je bilo zares tako hudo. Anina zgodba se me je danes tako dotaknila, da bom doma gotovo poskušala izvedeti še več,” je povedala 11-letna gledalka in udeleženka gledališke šole. “Med gledanjem predstave sem imela občutek, da sem jaz Ana. Igralka in plesalci so tako prepričljivo prenesli emocije in dogajanje, ki je doletelo družino Frank. Ker vojnih filmov ne maram, sem mislila, da mi tudi taka predstava ne bo všeč, vendar tokrat na odru ni bilo prikazano nič strašljivega, hkrati pa je iz dogajanja več kot jasno, da je bilo v tem času življenje za Ano, njeno družino in Jude nasploh grozno. Ogled predstave bi priporočila vsem, saj sem se veliko naučila in pomembno je, da vsi poznajo zgodbo in usodo deklice Ane,” pa je svoje misli strnila Nina Klabučar, udeleženka gledališke šole v Novem Sadu. Mladi so režiserki, igralki in plesalcem namenili vrsto zanimivih vprašanj, s katerimi so dokazali, da je uprizoritev vzbudila mnogo razmislekov. Zanimala so jih zgodovinska dejstva in potek druge svetovne vojne, proces nastajanja uprizoritve ter osebni pogled ustvarjalcev na današnji svet, najstništvo in vojne grozote. Dijaki baletne šole so pohvalili tudi glasbo, ki je po njihovih besedah v uprizoritvi odlično podpirala čustveni del doživetja.

Poslanstvo Gledališča Koper in Gledališča za otroke Svetilnik, ki deluje pod njegovim okriljem ter intenzivno skrbi za razvoj gledališke umetnosti in kulturno-umetniške vzgoje, se tako uspešno širi tudi izven državnih meja. Dnevnik Ane Frank se na koprski oder vrača v sredo, 22. maja, ob 18. uri.


Najbolj brano