Ostaja še sobotni večerni finale na festivalu Jazz Cerkno

Glasbenikom sta covidni leti “ponudili” čas za ustvarjanje. Na odru festivala Jazz Cerkno od četrtka dalje vseh devet bendov preigrava novosti v novih sestavih. Do sobote popoldne se jih je predstavilo šest. Štiri koncerte bo do nedeljskega jutra še mogoče ujeti. Od pestrega obfestivalskega dogajanja pa v muzeju ostaja na posluh v bolnici Franja posneta zvočna instalacija Footprint.

Cerkljansko poulično publiko je razgrel primorski trio  Pantaloons. Foto: Saša Dragoš
Cerkljansko poulično publiko je razgrel primorski trio Pantaloons. Foto: Saša Dragoš

CERKNO > Jazz festival Cerkno je z razkošjem glasbe vsemogočih obdžezovskih žanrov potrdil, da so muzkanti odre pogrešali. Festival bo v zgodnjih nedeljskih urah utihnil, glasbena svežina pa bo še odmevala. Tudi gostoljubje organizatorjev festivala, ki jim je šlo tokrat na roko vse. Ob svežih muzikantih tudi številčna, poznavalska in hvaležna publika.

Pisane, inovativne muzike

V glavnem na novo sestavljeni bendi iz osmih evropskih držav in Amerike so predstavljali novosti. Tudi edini povsem slovenski kvartet kontrabasista Roberta Jukiča je premierno preigral album Caminos de Gloria in še nekaj iz pravkar natisnjenega albuma Izza.

Med publiko je poletel (dobesedno) prvi, prav v petek natisnjen album ameriškega Tria kitarista in bendžoista Brandona Seabrooka. Cooper Moore iz tria se je predstavil na nenavadnem enostrunskem inštrumentu diddely bowu. A neobičajnosti je bilo slišati in videti še veliko. Norveški Cirkus so vključil harmoniko. Otroci so ustvarjali in delavnico zaključili s koncertom na ogromnih, ksilofonu podobnih, balafonih. Njihov mentor, umetnik na vsemogočih pihalih - tudi na neandertalčevi piščali - Boštjan Gombač, je vse, ki so se na prvem pohodu oziroma jazzohodu povzpeli do cerkvice sv. Jošta v Trebenčah, nagradil s koncertom v njej.

S pisanimi muzikami, več akustike kot elektronike in množico žanrov, so muzikanti cerkljanskemu festivalu ohranili inovativnost. Medtem ko so na okrogli mizi razpravljali o tem, ali spletni nosilci zvoka lahko džezovskim muzikam pomladijo publiko, je festivalske koncerte spremljalo občinstvo vseh generacij - od rosno mladih otrok do starih privržencev svobodne glasbe. Podobno na ulici, ki so jo “zažgali” primorski Pantaloons.

Sobotni večer s še tremi koncerti

Danes (v soboto, ob 17.30 ) zaključni dan v glasbeni šoli začenjata angleški vokalist Phil Minton in srbsko madžarski violist Szilard Mezei. Obljubljata v celoti improvizirano glasbeno manifestacijo.

Zamudniki pa lahko še ujamejo tri zaključne koncerte na glavnem odru. Domači freejazzovski trio TiTiTi s srbskima gostoma bo predstavil prvenec Štafelaj. Sledili bosta še dve premieri. Poljska pianistka Joanna Duda s triom obeta zmes improvizacije, elektronike in minimalizma. Londonski dvojec - bobnar in saksafonist Moses Boyd in saksafonist Binker Golding - bosta v družbi z elektrofonikom Maxom Luthertom z novim albumom Feeding The Machine popeljala v zmes ambientalne glasbe in eksperimentalne elektronike.

V cerkljanskem muzeju bo na festival do 20. junija spominjala v partizanski bolnici Franja posneta zvočna instalacija vizualnega umetnika Ateja Tutte.


Najbolj brano